KudoZ home » Polish to English » Tourism & Travel

rezerwat ścisły

English translation: strict reserve


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:rezerwat ścisły
English translation:strict reserve
Entered by: inmb

20:35 Jul 7, 2008
Polish to English translations [PRO]
Tourism & Travel
Polish term or phrase: rezerwat ścisły
rezerwat ścisły
inmb
strict reserve
Explanation:
np. tu: http://tinyurl.com/57lts8 (przykład z Walii)

--------------------------------------------------
Note added at 9 mins (2008-07-07 20:44:44 GMT)
--------------------------------------------------

tak się to też nazywa w materiałach z Białowieży
Selected response from:

Tomasz Poplawski
Grading comment
Dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2strict reserve
Tomasz Poplawski
4nature reserve/preserve/natural preserve
Edyta Sawin


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
strict reserve


Explanation:
np. tu: http://tinyurl.com/57lts8 (przykład z Walii)

--------------------------------------------------
Note added at 9 mins (2008-07-07 20:44:44 GMT)
--------------------------------------------------

tak się to też nazywa w materiałach z Białowieży

Tomasz Poplawski
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 28
Grading comment
Dziękuję
Notes to answerer
Asker: Dzięki


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  SzymekS
2 mins

agree  Bubz: or inner sanctum
8 hrs

8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
nature reserve/preserve/natural preserve


Explanation:
http://en.wikipedia.org/wiki/Nature_reserve

--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs (2008-07-08 07:07:41 GMT)
--------------------------------------------------

natural preserve jest rezerwatem scislym, zachowanym w stanie naturalnym, bez interwencji czlowieka...

Edyta Sawin
United States
Native speaker of: Native in PolishPolish
Notes to answerer
Asker: Dzięki. Zależało mi głównie na "ścisłym", ale już jest.

Asker: Edyto, bardzo dziękuję za uzupełnienia. Jednak w systemie prawnym rozróżnia się rezerwat (tak jak w Twoich źródłach), w którym oczywiście przyroda jest chroniona w określony przez Ciebie sposób i zawsze jest "w stanie naturalnym" oraz "rezerwat ścisły", co w przypadku Polski oznacza całkowite zamknięcie i zakaz wstępu, a także ochronę całości przyrody, a nie np wybranych gatunków, jak w "normalnym" rezerwacie. Rozróżnienie zaproponowane przez Tomasza jest więc słuszne. Jeszcze raz dziękuję.