KudoZ home » Polish to English » Tourism & Travel

turystyka krajoznawcza

English translation: heritage tourism


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:turystyka krajoznawcza
English translation:heritage tourism
Entered by: Slawomir Nowodworski

04:58 Sep 6, 2008
Polish to English translations [PRO]
Tourism & Travel
Polish term or phrase: turystyka krajoznawcza
Wg definicji: http://pl.wikipedia.org/wiki/Podział_turystyki
Czyli turystyka mająca na celu głównie poznanie historii i zabytków danego miasta czy regionu.
Jest to chyba bliskie cultural tourism
Slawomir Nowodworski
Poland
heritage tourism
Explanation:
tak

--------------------------------------------------
Note added at 2 days17 hrs (2008-09-08 22:03:38 GMT)
--------------------------------------------------

'Heritage tourism' obejmuje nie tylko zwiedzanie (sightseeing) zabytkow (np heritage tours/walks w australijskim buszu)
http://www.heritagetourism.com.au/info/welcome.html

I jeszcze jedna definicja:
"The National Trust defines cultural heritage tourism as traveling to experience the places, artifacts and activities that authentically represent the stories and people of the past and present. It includes cultural, historic and natural resources."
http://www.preservationnation.org/issues/heritage-tourism/



--------------------------------------------------
Note added at 2 days17 hrs (2008-09-08 22:22:20 GMT)
--------------------------------------------------

Dodanie "cultural" lub "historical" powoduje zawezenie znaczeniowe ograniczajac turystyke do poznawania zabytkow kulturowych lub historycznych (nie mogloby juz funkcjonowac w przypadku wycieczek po samych gorach czy lasach).
W kontekscie wycieczek po miescie Lublinie mysle, ze spokojnie mozna byloby termin zawezic do "cultural heritage tourism".
Jak zauwazono nie jest to dokladne tlumaczenie "turystyki krajoznawczej" jednak w tym kontekscie jak najbardziej wlasciwe.
Selected response from:

Bubz
Grading comment
Dziękuję wszystkim za uwagi. Heritage jest na tyle pojemnym pojęciem, że obejmuje różne aspekty krajoznawstwa.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3heritage tourismBubz
4 +2sightseeing (tourism)
Jerzy Matwiejczuk


Discussion entries: 5





  

Answers


15 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
sightseeing (tourism)


Explanation:
Muślę, że tak

Jerzy Matwiejczuk
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  M.A.B.: Zgodnie z tym http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=2474858 nie chodzi tylko o kulturę...
1 day1 hr
  -> Dziękuję!

agree  Polangmar
1 day5 hrs
  -> Dziękuję!

neutral  cquest: "Sightseeing" opisuje jedną z czynności wykonywanych w ramach turystyki krajoznawczej.
2411 days

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
heritage tourism


Explanation:
tak

--------------------------------------------------
Note added at 2 days17 hrs (2008-09-08 22:03:38 GMT)
--------------------------------------------------

'Heritage tourism' obejmuje nie tylko zwiedzanie (sightseeing) zabytkow (np heritage tours/walks w australijskim buszu)
http://www.heritagetourism.com.au/info/welcome.html

I jeszcze jedna definicja:
"The National Trust defines cultural heritage tourism as traveling to experience the places, artifacts and activities that authentically represent the stories and people of the past and present. It includes cultural, historic and natural resources."
http://www.preservationnation.org/issues/heritage-tourism/



--------------------------------------------------
Note added at 2 days17 hrs (2008-09-08 22:22:20 GMT)
--------------------------------------------------

Dodanie "cultural" lub "historical" powoduje zawezenie znaczeniowe ograniczajac turystyke do poznawania zabytkow kulturowych lub historycznych (nie mogloby juz funkcjonowac w przypadku wycieczek po samych gorach czy lasach).
W kontekscie wycieczek po miescie Lublinie mysle, ze spokojnie mozna byloby termin zawezic do "cultural heritage tourism".
Jak zauwazono nie jest to dokladne tlumaczenie "turystyki krajoznawczej" jednak w tym kontekscie jak najbardziej wlasciwe.


    Reference: http://wiki.answers.com/Q/What_are_the_various_types_of_tour...
    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Heritage_tourism
Bubz
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 23
Grading comment
Dziękuję wszystkim za uwagi. Heritage jest na tyle pojemnym pojęciem, że obejmuje różne aspekty krajoznawstwa.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Luiza Jude
3 hrs
  -> cheers :-)

agree  Dariusz Saczuk: lub: cultural heritage
3 hrs
  -> Tak, dziękuję:-)

agree  cquest
2412 days
  -> Dziękuję ;))