ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » Polish to English » Transport / Transportation / Shipping

drogowa trasa średnicowa

English translation: intercity road

18:15 Aug 15, 2006
Polish to English translations [PRO]
Transport / Transportation / Shipping
Polish term or phrase: drogowa trasa średnicowa
To taka inwestycja, która ma łączyć Katowice i Rudę Śląską, a docelowo ma stanowić główną wewnętrzną arterię komunikacyjną, biegnącą z Gliwic do Dąbrowy Górniczej.

Czy ktoś ma pomysł, jak to nazwać?
Weronika Sobita
English translation:intercity road
Explanation:
http://tinyurl.com/ebqlr
Selected response from:

bartek
Grading comment
dzięki
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4the express road connecting cities in Katowice aglomeration
DarekS
4intercity road
bartek
4urban motorwaypidzej
3main road (between A & B/linking A to B)
Caryl Swift


Discussion entries: 10





  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
intercity road


Explanation:
http://tinyurl.com/ebqlr

bartek
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 320
Grading comment
dzięki

7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
main road (between A & B/linking A to B)


Explanation:
For example:

The A1 is the main road linking London to Edinburgh.

A suggestion


--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2006-08-15 18:25:44 GMT)
--------------------------------------------------

Another possibility would be:

'the main/major arterial route . . . '

Caryl Swift
Poland
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 60

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
the express road connecting cities in Katowice aglomeration


Explanation:
Z Wikipedii
Linia średnicowa - Nazwa "średnicowa" pochodzi od średnicy koła. Wynika to z faktu podobieństwa miasta "z lotu ptaka" do koła i przecięcia go linią kolejową lub drogową na pół.

Warszawa posiada swoją kolejową linię średnicową i związane z nią elementy: most średnicowy, tunel średnicowy. Warszawska linia średnicowa nosi tą nazwę od 1932 roku, tj. od chwili otwarcia połączenia między Dworcem Wschodnim a ówczesnym Głównym.

Na Śląsku istnieje Drogowa Trasa Średnicowa.



DarekS
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  pidzej: przez ile g?//dlatego conurbation bezpieczniejsza
2 hrs
  -> the express road connecting cities in Katowice agglomeration. Może conurbation, albo też nawet metropolitan area

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
urban motorway


Explanation:
trudno mówić o intercity w przypadku aglomeracji gdzie jedno miasto przechodzi w następne bezszwowo

pidzej
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 40