KudoZ home » Polish to English » Transport / Transportation / Shipping

towarowy transport drogowy – bagażowy i ciężarowy

English translation: commodity transport by van and lorry


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:towarowy transport drogowy – bagażowy i ciężarowy
English translation:commodity transport by van and lorry
Entered by: anglista

20:31 Mar 29, 2002
Polish to English translations [PRO]
Bus/Financial - Transport / Transportation / Shipping / transport
Polish term or phrase: towarowy transport drogowy – bagażowy i ciężarowy
rodzaj usług, wpisany do ewidencji działalności gospodarczej
anglista
road transport services - van/lorry
Explanation:
Trzeba zaczac od tego, ze jest to jakies pokretne po polsku - po dluzszym zastanowieniu doszedlem do wniosku, ze "ciezarowy" to znaczy "przy pomocy samochodu ciezarowego", co nie jest zbyt odkrywcze, ale "bagazowy" to nie "przewoz bagazu", tylko "przewoz czegokolwiek furgonetka" (znana nam taksowka bagazowa). M.M.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-29 22:21:39 (GMT)
--------------------------------------------------

USLUGI TRANSPORTOWE Transport bagżowy do 1135 kg 7,5m3 Przystosowany do przewozu konfekcji (wieszaki). Zainteresowany stałą współpracą. tel.

http://www.eddy.com.pl/ogloszenia/motoryzacyjne.html
Selected response from:

maciejm
Poland
Grading comment
skoro wymienia się samochody, to na dobrą sprawę można pominąć człon "drogowy", natomiast ważny jest człon "towarowy', który po drodze zaginął
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5road transport services - van/lorry
maciejm
5 -1a cargo road transportation - baggage and cargo
Lota


  

Answers


48 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
a cargo road transportation - baggage and cargo


Explanation:
this should cover it.

Lota
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  maciejm: see below
1 hr

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
road transport services - van/lorry


Explanation:
Trzeba zaczac od tego, ze jest to jakies pokretne po polsku - po dluzszym zastanowieniu doszedlem do wniosku, ze "ciezarowy" to znaczy "przy pomocy samochodu ciezarowego", co nie jest zbyt odkrywcze, ale "bagazowy" to nie "przewoz bagazu", tylko "przewoz czegokolwiek furgonetka" (znana nam taksowka bagazowa). M.M.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-29 22:21:39 (GMT)
--------------------------------------------------

USLUGI TRANSPORTOWE Transport bagżowy do 1135 kg 7,5m3 Przystosowany do przewozu konfekcji (wieszaki). Zainteresowany stałą współpracą. tel.

http://www.eddy.com.pl/ogloszenia/motoryzacyjne.html

maciejm
Poland
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 18
Grading comment
skoro wymienia się samochody, to na dobrą sprawę można pominąć człon "drogowy", natomiast ważny jest człon "towarowy', który po drodze zaginął