KudoZ home » Polish to English » Transport / Transportation / Shipping

posterunek styczny

English translation: tangent post/point


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:posterunek styczny
English translation:tangent post/point
Entered by: Netah

08:11 Feb 1, 2009
Polish to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Transport / Transportation / Shipping
Polish term or phrase: posterunek styczny
Dokumentacja związana z modernizacją linii kolejowej; częśc dotycząca szkoleń, jakie ma przeprowadzić Wykonawca robót (modernizacyjnych) i tu są wymienione różne stanowiska obsługi, m.in.:

..... "na posterunkach stycznych do każdego LCS"
Netah
tangent post/point
Explanation:
http://www.biznc.com/legal_glossaries/railroadlegal_glossary...
http://en.wikipedia.org/wiki/Tangent_(disambiguation)
http://www.jsw.pl/documents/zaklady/budryk/uik/regulamin.pdf
Selected response from:

Jerzy Matwiejczuk
Grading comment
znalazłam takie linki: http://trisonline.bts.gov/tris/trthi.do?nn=Pmudb
oraz
http://www.google.com/search?client=safari&rls=en&q=tangent%20tracks&ie=UTF-8&oe=UTF-8
co pozwala sądzić, że tor styczny to będzie raczej jednak "tangent track", czyli analogicznie "tangent point"

Aczkolwiek nie jest to dla mnie na 100% pewne, bo również w terminologii kolejowej (jak i w innych dziedzinach terminologii technicznej).
Dlatego skłaniam się ku tej opcji. A przede wszystkim dziękuję za pomoc. Obu osobom :)


4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4post adjacent to, post adjoiningPolangmar
3tangent post/point
Jerzy Matwiejczuk


  

Answers


11 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
tangent post/point


Explanation:
http://www.biznc.com/legal_glossaries/railroadlegal_glossary...
http://en.wikipedia.org/wiki/Tangent_(disambiguation)
http://www.jsw.pl/documents/zaklady/budryk/uik/regulamin.pdf

Jerzy Matwiejczuk
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 83
Grading comment
znalazłam takie linki: http://trisonline.bts.gov/tris/trthi.do?nn=Pmudb
oraz
http://www.google.com/search?client=safari&rls=en&q=tangent%20tracks&ie=UTF-8&oe=UTF-8
co pozwala sądzić, że tor styczny to będzie raczej jednak "tangent track", czyli analogicznie "tangent point"

Aczkolwiek nie jest to dla mnie na 100% pewne, bo również w terminologii kolejowej (jak i w innych dziedzinach terminologii technicznej).
Dlatego skłaniam się ku tej opcji. A przede wszystkim dziękuję za pomoc. Obu osobom :)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Polangmar: "Tangent" zdecydowanie tu nie pasuje - chyba że jest to bardzo dłuuuuuuugi posterunek na linii stycznej do obszaru LCS.;-)) BTW, z podanych odnośników nic nie wynika.
4 hrs

15 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
post adjacent to, post adjoining


Explanation:
Moim zdaniem chodzi o posterunki stykające się z obszarem LCS, czyli będące na jego obrzeżach.

zabudowa terminali wprowadzania danych o pociągach na posterunkach stycznych do obszaru zdalnego sterowania LCS, zabudowa urządzeń dla potrzeb LCS
http://tinyurl.com/bfv6ar

post adjacent to
http://tinyurl.com/dduvol

post adjoining
http://tinyurl.com/d8yoj3

Polangmar
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 475