KudoZ home » Polish to French » Economics

Efekt skali

French translation: effet de taille


21:00 Jan 19, 2008
Polish to French translations [PRO]
Bus/Financial - Economics / Logistyka
Polish term or phrase: Efekt skali
Efekt skali (ang. scale effect) - miara, określająca relatywne zmiany produkcji (korzyści, straty), odpowiadające równoczesnym zmianom w postaci rzeczowej w sferze nakładów i zasobów czynników produkcji. Efekt skali jest sumą elastyczności produkcji względem wszystkich czynników produkcji.

Czy ktos z Was zetknął się z tym terminem? Szukam wszędzie i nic...
Znalazłam jedynie "effet d'echelle", ale to nie ta dziedzina:(
Malgorzata Paszke
French translation:effet de taille
Explanation:
Np. im większ jest firma, tym taniej kosztuje ją zarząd, im więcej danego produktu się wyprodukuje, tym taniej kosztuje jego stworzenie, itp.
Selected response from:

Tradpol
Poland
Grading comment
Serdecznie dziekuję, co prawda link do źródła nie otwiera się, ale to własnie o to chodzi.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2effet de taille
Tradpol
4rendements d'échelleBayga


  

Answers


11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
rendements d'échelle


Explanation:
Si les rendements sont croissants, on parle d'économies d'échelle.


    Reference: http://fr.wikipedia.org/wiki/%C3%89conomies_d'%C3%A9chelles
Bayga
Native speaker of: Native in PolishPolish

13 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
effet de taille


Explanation:
Np. im większ jest firma, tym taniej kosztuje ją zarząd, im więcej danego produktu się wyprodukuje, tym taniej kosztuje jego stworzenie, itp.


    Reference: http://https://www.darva.com/content/actupresse/pdf/rpresse/...
Tradpol
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 11
Grading comment
Serdecznie dziekuję, co prawda link do źródła nie otwiera się, ale to własnie o to chodzi.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  sentaa
6 hrs

agree  Ossetta: także "effet de l'échelle"
22 hrs