KudoZ home » Polish to French » Law: Patents, Trademarks, Copyright

naruszenie zawinione

French translation: violation/infraction/manquement fautive/fautif


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:naruszenie zawinione
French translation:violation/infraction/manquement fautive/fautif
Entered by: Tradpol

12:41 Jan 9, 2008
Polish to French translations [PRO]
Law/Patents - Law: Patents, Trademarks, Copyright / znaki towarowe
Polish term or phrase: naruszenie zawinione
Firma X oskarża firmę Y o naruszenie prawa do znaku towarowego. Kontekst zdania:
Gdy naruszenie jest zawinione [osoba jest zobowiązana] do zapłaty odpowiedniej kwoty pieniężnej na rzecz jednej ze wskazanych w ustawie organizacji.
Tradpol
Poland
violation fautive
Explanation:
syn.: manquement fautif

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-01-09 15:25:39 GMT)
--------------------------------------------------

Jugement pour « violation fautive du droit dans l'exercice de leur fonction »
http://tinyurl.com/yu5y6o
VIS JURIDIQUE SUR LA CONFORMITÉ DE CERTAINES DISPOSITIONS DU ...
de réfuter les commencements de preuve [de violation fautive des règles antidopage] ne contredisent pas les principes du système juridique allemand » ...
www.wada-ama.org/rtecontent/document/Conformité_droit_inter... - Pages similaires - À noter
F. Hippe Maschinenbau und Gerätefabrik GmbH - Conditions générales ...De plus, la responsabilité de Hippe est engagé lors d’atteinte à la vie, à l’intégrité corporelle ou à la santé ou en cas de violation fautive d’obligations ...
www.friedrich-hippe.de/html/fr/agb.html - 30k

--------------------------------------------------
Note added at 21 hrs (2008-01-10 10:07:56 GMT)
--------------------------------------------------

Mes collègues m'ont rappelé encore un synonyme : infraction fautive (aux devoirs, aux obligations, aux règles...). Dans votre contexte "violation" va très bien.
Selected response from:

Alena ZAYETS
France
Grading comment
Merci beaucoup.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2violation fautive
Alena ZAYETS
5 +1violation coupable
Laguna


Discussion entries: 1





  

Answers


32 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
violation coupable


Explanation:
proste, prawda?

--------------------------------------------------
Note added at 1 heure (2008-01-09 13:46:40 GMT)
--------------------------------------------------

Wiesz, to jest bardziej kwestia odpowiednich slownikow, miotanie jest wtedy zupelnie niepotrzebne ;-) Tu akurat slownik nie byl mi potrzebny, ale Tobie by sie przydal.

--------------------------------------------------
Note added at 1 heure (2008-01-09 14:17:13 GMT)
--------------------------------------------------

Tak dziwne, ze sprawdzilem. Slownik prawniczy francusko- polski, wyd.Ossolineum 1987 r. jest i naruszenie i zawiniony. Taki cieniutki slownik, 235 str.

Laguna
Poland
Native speaker of: Polish
Notes to answerer
Asker: HMMM. nie mogłam wpaść na ten trop zupełnie, miotałam się z jakąś tam "faute"...

Asker: A ten Polskiej Akademii Nauk milczy... a to naukowcy.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ossetta: nie spotkałam się z vilation coupable, ale na google jest tego masa :)
3 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
violation fautive


Explanation:
syn.: manquement fautif

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-01-09 15:25:39 GMT)
--------------------------------------------------

Jugement pour « violation fautive du droit dans l'exercice de leur fonction »
http://tinyurl.com/yu5y6o
VIS JURIDIQUE SUR LA CONFORMITÉ DE CERTAINES DISPOSITIONS DU ...
de réfuter les commencements de preuve [de violation fautive des règles antidopage] ne contredisent pas les principes du système juridique allemand » ...
www.wada-ama.org/rtecontent/document/Conformité_droit_inter... - Pages similaires - À noter
F. Hippe Maschinenbau und Gerätefabrik GmbH - Conditions générales ...De plus, la responsabilité de Hippe est engagé lors d’atteinte à la vie, à l’intégrité corporelle ou à la santé ou en cas de violation fautive d’obligations ...
www.friedrich-hippe.de/html/fr/agb.html - 30k

--------------------------------------------------
Note added at 21 hrs (2008-01-10 10:07:56 GMT)
--------------------------------------------------

Mes collègues m'ont rappelé encore un synonyme : infraction fautive (aux devoirs, aux obligations, aux règles...). Dans votre contexte "violation" va très bien.


Alena ZAYETS
France
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in BelarusianBelarusian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Merci beaucoup.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ossetta: spotkałam się zawsze z fautive, w tym kontekscie
1 hr
  -> Merci. Moi aussi, j'ai toujours rencontré "fautive" dans ce contexte

agree  Maciej Andrzejczak
6 hrs