ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » Polish to French » Law: Taxation & Customs

koszty uzyskania przychodu

French translation: frais deductibles (fiscalement)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:koszty uzyskania przychodu
French translation:frais deductibles (fiscalement)
Entered by: Magdalena Rogala

08:45 Jan 14, 2011
Polish to French translations [PRO]
Bus/Financial - Law: Taxation & Customs
Polish term or phrase: koszty uzyskania przychodu
Wszelkie przychody wyrażone w walutach obcych (bez względu na ich źródło), koszty uzyskania przychodów, kwoty uprawniające do odliczenia od dochodu, podstawy obliczenia podatku lub obniżenia podatku, wydatki oraz podatek należy przeliczać - przeliczać na złote według kursu średniego walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski z ostatniego dnia roboczego poprzedzającego dzień uzyskania przychodu (odpowiednio poniesienia kosztu, wydatku lub zapłaty podatku).
Magdalena Rogala
frais deductibles
Explanation:
Jeśli nie są "deductibles" to są kosztami, ale nie stanowią kosztu uzyskania przychodu.

--------------------------------------------------
Note added at   14 min (2011-01-14 08:59:55 GMT)
--------------------------------------------------

"Frais professionnels" to ogół kosztów, do których zaliczają się również koszty "non deductibles", czyli byłyby to "koszty prowadzenia działalności". Patrz definicja URSSAF: Les frais professionnels s'entendent des dépenses inhérentes à la fonction ou à l'emploi que le salarié est amené à supporter.
Selected response from:

Tradpol
Poland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +5frais deductibles
Tradpol
4 +1Frais/charges/depenses deductibles fiscalement
Mariola Turska


Discussion entries: 1





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +5
frais deductibles


Explanation:
Jeśli nie są "deductibles" to są kosztami, ale nie stanowią kosztu uzyskania przychodu.

--------------------------------------------------
Note added at   14 min (2011-01-14 08:59:55 GMT)
--------------------------------------------------

"Frais professionnels" to ogół kosztów, do których zaliczają się również koszty "non deductibles", czyli byłyby to "koszty prowadzenia działalności". Patrz definicja URSSAF: Les frais professionnels s'entendent des dépenses inhérentes à la fonction ou à l'emploi que le salarié est amené à supporter.

Tradpol
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 25
Notes to answerer
Asker: Dziękuję. W http://eur-lex.europa.eu znalazłam też frais professionnels - jak to się ma do frais deductibles? Synonimicznie?


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Laguna
0 min

agree  Magdalena Czajka-Dion
2 mins

agree  Ossetta
36 mins

agree  Beata Klimończyk
3 hrs

agree  Witold Lekawa
3 days6 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Frais/charges/depenses deductibles fiscalement


Explanation:
Frais/charges/depenses deductibles fiscalement

Example sentence(s):
  • http://www.belfisc.com/index.php?option=com_content&view=article&id=44:joomla-security-strike-team&Itemid=55
  • http://www.creastart.com/doc_commerce_artisans/commerce_charges_non_deductibles.html
Mariola Turska
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Witold Lekawa
3 days4 hrs