KudoZ home » Polish to French » Law (general)

Organizacja pożytku publicznego

French translation: organisation d'utilité publique


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:organizacja pożytku publicznego
French translation:organisation d'utilité publique
Entered by: Marcelina Haftka

18:23 Oct 23, 2007
Polish to French translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
Polish term or phrase: Organizacja pożytku publicznego
Czy ktoś z Szanownego Koleżeństwa spotkał się może z jakimś wprowadzonym w życie odpowiednikiem? Nie chciałabym opisowo tworzyć, a z kolei ONG jest pojęciem zbyt szerokim...

Z góry dziękuję za pomoc!
Marcelina Haftka
Poland
Association reconnue d'utilité publique
Explanation:
Jest to odpowiednik; doslownie : = "organisme/organisation d'utilité publique) sadze jednak ze tu nie pasuje. Więc : association (reconnue) - można to słowo ominąć, - d'utilité publique.

--------------------------------------------------
Note added at 1 jour1 heure (2007-10-24 19:50:57 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Slicznie dziekuje :)
Selected response from:

daria ZAJACZKOWSKI
Grading comment
Dziękuję bardzo! :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2Association reconnue d'utilité publiquedaria ZAJACZKOWSKI
4Organisation d'intérêt public
Mariola Turska


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
Association reconnue d'utilité publique


Explanation:
Jest to odpowiednik; doslownie : = "organisme/organisation d'utilité publique) sadze jednak ze tu nie pasuje. Więc : association (reconnue) - można to słowo ominąć, - d'utilité publique.

--------------------------------------------------
Note added at 1 jour1 heure (2007-10-24 19:50:57 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Slicznie dziekuje :)

Example sentence(s):
  • On trouve ainsi des associations dites d'utilité publique, des associations caritatives, ... [modifier] Italie. Voir Organisation de volontariat ...

    fr.wikipedia.org/wiki/Association_caritative - 31k -
daria ZAJACZKOWSKI
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dziękuję bardzo! :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ossetta: Association d'utilité publique
28 mins
  -> Dziekuje :)

agree  Tradpol: organisation d'utilité publique - jak najbardziej i bez wątpienia.
13 hrs
  -> dziekuje :)

23 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Organisation d'intérêt public


Explanation:
Wydaje mi się, że ten termin bardziej odpowiada znaczeniu "pożytek publiczny".

Mariola Turska
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4