KudoZ home » Polish to French » Mining & Minerals / Gems

mistrz przerobu

French translation: maître en processus d'extraction minière


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:mistrz przerobu
French translation:maître en processus d'extraction minière
Entered by: Ossetta

16:36 Mar 9, 2008
Polish to French translations [PRO]
Tech/Engineering - Mining & Minerals / Gems / eksploatacja złóż
Polish term or phrase: mistrz przerobu
życiorys inżyniera o specjalności eksploatacja podziemna i odkrykowa złóż
Ossetta
Poland
maître en processus d'extraction minière
Explanation:
takie sformułowanie wyraża, że ten pan mistrzosko panuje nad wszystkimi etapami wydobycia minerałów z kopalni, Te etapy określane są we francuskiej terminologii górniczej słowem "extraction", który "zazębia" się z przeróbką. Kiedyś górnikom nadawano również tytuły przodowników pracy ( lub brygadom) pod różnymi apelacjami, stąd moja rozterka.
Selected response from:

elzbieta jatowt
France
Grading comment
Dziękuję, klient wybrał tę opcję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4maître en processus d'extraction minière
elzbieta jatowt
4(ingénieur) maître en traitement
Tradpol


Discussion entries: 2





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(ingénieur) maître en traitement


Explanation:
Przerób, m.in w górnictwie to synonim transformacji - przeróbka kopalin (np. koksowanie, rafinowanie ropy naftowej).
Znalazłam taki życiorys:
Diplômé d’un Master (DESS) en Droit et Gestion de l’Environnement, je suis également Ingénieur Maître en traitement des effluents, cette formation incluant ...

Tradpol
Poland
Native speaker of: Polish
Notes to answerer
Asker: Dziękuję


7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
maître en processus d'extraction minière


Explanation:
takie sformułowanie wyraża, że ten pan mistrzosko panuje nad wszystkimi etapami wydobycia minerałów z kopalni, Te etapy określane są we francuskiej terminologii górniczej słowem "extraction", który "zazębia" się z przeróbką. Kiedyś górnikom nadawano również tytuły przodowników pracy ( lub brygadom) pod różnymi apelacjami, stąd moja rozterka.

elzbieta jatowt
France
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dziękuję, klient wybrał tę opcję