KudoZ home » Polish to German » Accounting

delegacja służbowa

German translation: Dienstreise


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:delegacja służbowa
German translation:Dienstreise
Entered by: Szymon Metkowski

21:26 Feb 16, 2006
Polish to German translations [PRO]
Bus/Financial - Accounting / delegacja
Polish term or phrase: delegacja służbowa
Zawsze tłumaczę jako Dienstreise, a w tym dokumencie mam rozgraniczenie delegacji służbowej od podróży służbowej.

Delegacja - większa kategoria, do której zalicza się też wykonywanie obowiązków np. na terenie tego samego miasta

podróż - musi być wyjazd poza miejscowość.

Macie jakieś propozycje jak to ugryźć?

Dziękuję.
Szymon Metkowski
Poland
Entsendung (dienstliche)
Explanation:
wurde zur Wahrnehmung der Dienstpflichten nach xyz entsendet
Selected response from:

Jerzy Czopik
Germany
Grading comment
Gdyby można było podzielić punkty byłoby po połowie. Dziękuję Crannmerowi za systematykę. Jednak ostatecznie poszło oddelegowanie (Entsendung) właśnie dlatego że autor sobie żąglował kilkoma terminami po polsku i nie było jednoznaczne który czego dotyczy musiałem konsekwentnie w taki dość "toporny" sposób to przełożyć. Jako że Dienstreise w ogólnym (nie księgowym) kontekście zawiera się w Entsendung, tak jak podróż zawiera się w delegacji pozostałem przy propozycji Jerzego. Dziękuję bardzo, również za komentarze.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3Einzelfahrt vs. Dienstfahrt vs. Dienstreise vs. Abordnung
Crannmer
3Entsendung (dienstliche)
Jerzy Czopik


Discussion entries: 2





  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
delegacja s�u�bowa
Entsendung (dienstliche)


Explanation:
wurde zur Wahrnehmung der Dienstpflichten nach xyz entsendet

Jerzy Czopik
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 9
Grading comment
Gdyby można było podzielić punkty byłoby po połowie. Dziękuję Crannmerowi za systematykę. Jednak ostatecznie poszło oddelegowanie (Entsendung) właśnie dlatego że autor sobie żąglował kilkoma terminami po polsku i nie było jednoznaczne który czego dotyczy musiałem konsekwentnie w taki dość "toporny" sposób to przełożyć. Jako że Dienstreise w ogólnym (nie księgowym) kontekście zawiera się w Entsendung, tak jak podróż zawiera się w delegacji pozostałem przy propozycji Jerzego. Dziękuję bardzo, również za komentarze.
Notes to answerer
Asker: To mi pasuje. Ale pytanie zostawi narazie otwarte. Jestem ciekawy co ma do powiedzenia dzienna zmiana :)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Aga Blazek: Entsendung to raczej oddelegowanie (pracownika) a to nie to samo co delegacja sluzbowa
6 mins
  -> co racja to pewnie fakt

neutral  Grażyna Lesińska: za Agą, to jest oddelegowanie (inny rodzaj rozliczeń z pracownikiem)
11 hrs
  -> Już pisałem - mojemu kierownictwu to wszystko obojętne. Jest robota, trzeba robić, urlopu nie dają, za delegacje nie płacą - taki już los freelancerów

5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
delegacja s³u¿bowa
Einzelfahrt vs. Dienstfahrt vs. Dienstreise vs. Abordnung


Explanation:
przyklad z dobrze mi znanego przedsiebiorstwa:

Einzelfahrt -> Dienstfahrt -> Dienstreise -> Abordnung

podroz na obszarze miejscowosci miejsca pracy
podroz wewnatrz glownego obszaru dzialalnosci firmy (rozmiar polowy sporego landu)
podroz poza obszar dzialalnosci firmy
dluzsze przeniesienie pracownika poza miejsce zamieszkania


--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2006-02-16 21:36:59 GMT)
--------------------------------------------------

Poszczegolne rodzaje roznia sie sposobem rozliczania Auslöse - diet ryczaltowych za prace poza miejscem stalej pracy.

Na rozliczenie wplywa takze czas przebywania poza stalym miejscem pracy, przy czym reguly kwalifikacji rodzaju podrozy roznia sie troche w zaleznosci od tego, czy pracownik nalezy do centrali, czy tez do terenu.
Ci z centrali maja gorzej :-/

Crannmer
PRO pts in category: 24
Notes to answerer
Asker: Dziki! To na pewno pomocne rozgraniczenie, ale nie do mojego kontekstu, bo adne z tych sw nie zawiera si w innym. A tu chodzi o to, eby podr to by jeden z rodzajw delegacji.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jerzy Czopik: nie mam tu najmniejszej szansy - mój szef w życiu mnie nie wyśle na delegację, nawet urlopu mi nigdy nie chce dać :-((
4 mins
  -> Sam sobie jestes sternikiem, zeglarzem, okretem. To ma tez pewnie pewne zalety:-)

agree  Alicja Bloemer: przede wszystkim Abordnung i Dienstreise
18 mins
  -> thx

agree  Grażyna Lesińska
11 hrs
  -> thx