KudoZ home » Polish to German » Accounting

tu: wartość historyczna/cena standardowa

German translation: historischer Anschaffungswert


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:wartość historyczna
German translation:historischer Anschaffungswert
Entered by: Danuta Polanska

20:38 Aug 4, 2006
Polish to German translations [PRO]
Bus/Financial - Accounting /
Polish term or phrase: tu: wartość historyczna/cena standardowa
Zmiany cen ewidencyjnych niektórych rodzajów zapasów były dokonywane w centralnie prowadzonej ewidencji magazynowej w Niemczech, a ich rezultaty były zapisane w wykazie cen aktualnych i poprzednio obowiązujących dla poszczególnych asortymentów oraz w zbiorczych zestawieniach zmiany stanu zapasów.
Zakupy szalunków używanych wprowadzane są w Spółce do ewidencji magazynowej w wartości historycznej, tj. według cen standardowych z jednoczesnym ujęciem dotychczasowego procentu i wartości zużycia oraz wartości bieżącej.

Rozbijanie tego na dwa pytania chyba nie ma sensu, jak wynika z kontekstu wartosc chodzi tu w parzez z cena, wiec moze tez zapytam o pare. Z góry dziękuję za pomoc.
Danuta Polanska
historischer Anschaffungswert
Explanation:
w linku glossariusz /można go bezpiecznie otworzyć
nadaje się do zrobienia TM/multitermu - merytrycznie nie weryfikowałem .

--------------------------------------------------
Note added at 11 Stunden (2006-08-05 08:31:00 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.olev.de/a/anschaffwert.htm
Selected response from:

rjz
Grading comment
Dziekuje za obie propozycje, przekonal mnie link rjz, za ktory oczywiscie rownie wielkie dzieki :-))
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3historischer Anschaffungswertrjz
3historische AnschaffungskostenAga Blazek


Discussion entries: 1





  

Answers


43 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
historische Anschaffungskosten


Explanation:
jeśli chodzi o cenę standardowę to pozostałabym w tym kontekście przy Standardpreis

Aga Blazek
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 28

11 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
historischer Anschaffungswert


Explanation:
w linku glossariusz /można go bezpiecznie otworzyć
nadaje się do zrobienia TM/multitermu - merytrycznie nie weryfikowałem .

--------------------------------------------------
Note added at 11 Stunden (2006-08-05 08:31:00 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.olev.de/a/anschaffwert.htm


    Reference: http://www.igc-controlling.org/version%20IGC%20technical%20t...
rjz
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 28
Grading comment
Dziekuje za obie propozycje, przekonal mnie link rjz, za ktory oczywiscie rownie wielkie dzieki :-))