KudoZ home » Polish to German » Cinema, Film, TV, Drama

nosnik - to Medium? Speichermedium?

German translation: Bild- und Tonträger


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:nośniki (dźwięku, obrazu...)
German translation:Bild- und Tonträger
Entered by: Crannmer

08:54 Oct 31, 2006
Polish to German translations [PRO]
Law/Patents - Cinema, Film, TV, Drama / rights for transmission
Polish term or phrase: nosnik - to Medium? Speichermedium?
Umowa miedzy artysta a filharmonia, ktora nagrywa jego koncert dla TV.
TV ma prawo do rejestracji "na jakimkolwiek nosniku", w czym na "nosnikach Video, tasmie swiatoczulej".
Chodzi potem o CD, DVD etc., czyli "Medium". W liczbie mnogiej natomiast po niem. "Medien" daje zupelnie inny sens. Myslalam o "Datenträger" lub "Speichermedium". Ale umowa obejmuje takze "staroswieckie" metody odtwarzania. Wiec nie "Datenträger"?
Ma ktos lepszy pomysl?
Homma
hier: Bild- und Tonträger
Explanation:
Bild- und Tonträger

CD, DVD, SACD, plyty gramofonowe SP & LP, kasety wideo VHS i inne itp, itd
Selected response from:

Crannmer
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5hier: Bild- und Tonträger
Crannmer
5Trägerrjz


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
nosnik
hier: Bild- und Tonträger


Explanation:
Bild- und Tonträger

CD, DVD, SACD, plyty gramofonowe SP & LP, kasety wideo VHS i inne itp, itd

Crannmer
PRO pts in category: 20
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jerzy Czopik: eben
2 mins
  -> thx

agree  Alicja Butkiewicz-Hübscher
18 mins
  -> thx

agree  Grażyna Lesińska
27 mins
  -> thx

agree  moser.ilja
1 hr
  -> thx

agree  klick
2 hrs
  -> thx

40 days   confidence: Answerer confidence 5/5
nośnik
Träger


Explanation:
auf beliebigen Trägern
z.B. § 53 UrhG

rjz
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 4