KudoZ home » Polish to German » Cinema, Film, TV, Drama

ludzie kina

German translation: Filmleute


15:50 Jun 30, 2007
Polish to German translations [PRO]
Cinema, Film, TV, Drama
Polish term or phrase: ludzie kina
Odbywają się tutaj liczne imprezy kulturalne główne z nich to organizowane od ponad 30 lat w czerwcu: Plenery Malarskie gdzie udział tradycyjne biorą: Jolanta Zdrzalik, Jerzy Duda Gracz, Franciszek Maśluszczak, Bożena Cajdler-Gruszkiewicz i wielu wielu znakomitych artystów, Lubuskie Lato Filmowe ściągające licznie ludzi kina, krytyków, aktorów, reżyserów i miłośników dziesiątej muzy.
klick
Poland
German translation:Filmleute
Explanation:
Filmleute

z. B.

Vor 20 Jahren trafen sich ein Dutzend Leute und planten ein Kommunales Kino für Mainz. Es waren Filmleute, Künstler, Literaten, Fernsehredakteure und Kinointeressierte, die in Mainz ein anspruchsvolles Kinoprogramm vermissten und deshalb die AG Stadtkino e.V. gründeten.

http://www.cinemayence.de/jubi.html

--------------------------------------------------
Note added at 58 Min. (2007-06-30 16:49:16 GMT)
--------------------------------------------------

Ein Filmmensch muß keineswegs ein Kinomacher sein. Auch wenn es durchaus welche gibt, die beides sind :-)
Selected response from:

Crannmer
Grading comment
dzięki
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Filmleute
Crannmer
2Kinomacherbdasler


  

Answers


50 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
Kinomacher


Explanation:
hm, "ludzie kina" bardziej mi się kojarzą z całą "infrastrukturą" wokół twórców (aktorów, reżyserów) itp., np. z producentami, dystrybutorami ... ale mogę nie mieć racji, dlatego tak niski poziom pewności odpowiedzi
pozdr. bt

bdasler
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish

19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Filmleute


Explanation:
Filmleute

z. B.

Vor 20 Jahren trafen sich ein Dutzend Leute und planten ein Kommunales Kino für Mainz. Es waren Filmleute, Künstler, Literaten, Fernsehredakteure und Kinointeressierte, die in Mainz ein anspruchsvolles Kinoprogramm vermissten und deshalb die AG Stadtkino e.V. gründeten.

http://www.cinemayence.de/jubi.html

--------------------------------------------------
Note added at 58 Min. (2007-06-30 16:49:16 GMT)
--------------------------------------------------

Ein Filmmensch muß keineswegs ein Kinomacher sein. Auch wenn es durchaus welche gibt, die beides sind :-)


Crannmer
PRO pts in category: 20
Grading comment
dzięki

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Aleksandra Kwasnik: yep :-)
11 mins
  -> thx 8-)