KudoZ home » Polish to German » Computers: Systems, Networks

sieć szkieletowa

German translation: Backbone-Netz


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:siec szkieletowa
German translation:Backbone-Netz
Entered by: Andrzej Lejman

11:25 Mar 8, 2002
Polish to German translations [Non-PRO]
Tech/Engineering - Computers: Systems, Networks / networks
Polish term or phrase: sieć szkieletowa
ang. backbone
Andrzej Lejman
Backbone-Netz
Explanation:
...no wiec napisze, co ja wiem na temat sieci szkieletowych. Podepre sie przy tym przykladami z internetu, nota bene najwiekszej "sieci szkieletowej".

Backbone = Netz auf der obersten Ebene eines hierarchischen Netzwerks. Diese Hauptleitung wird auch als Rückgrat des Internet bezeichnet.
http://members.aol.com/saarextra/co-lexikon/b-computer-lexik...
Czyli Backbone sam w sobie jest juz siecia a zarazem glowna magistrala, do ktorej przylaczone sa sieci nizszej hierarchii (Subnetze).
Sam "Backbone" jest wiec bardziej "Hauptleitung", a struktura sieciowa powstala po przylaczeniu rozgalezien wlasnie "Backbone-Netz". A to z kolei jest "siec szkieletowa".
To w duzym uproszczeniu.

Pozdrawiam
ZB
Selected response from:

Zbigniew Balawender
Grading comment
Dziekuje wszystkim Kolegom, po namysle wybieram wersje Backbone-Netz. Na stronie http://www.pcwelt.de/news/internet/11902/
znalazlem "Telefon-Backbone-Netz", stad taki wybor.
Pozdrawiam :-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2das Backbone
Uwe Kirmse
4 +1Netz-Grobstruktur
Jerzy Czopik
4Backbone-NetzZbigniew Balawender


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Netz-Grobstruktur


Explanation:
proszê spojrzeæ pod dict.leo.org - przyda siê i na potem.

Inna mo¿liwoœæ to "backbone-Netz" - jest czêsto u¿ywane, drugi link i wiele innych po wpisaniu "backbone +netz" w Google

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-08 12:44:29 (GMT)
--------------------------------------------------

I moim zdaniem wystarczy samo \"backbone\" - jak podaje Kolega Uwe


    Reference: http://dict.leo.org/?relink=on&deStem=standard&search=backbo...
    Reference: http://www.rrzn.uni-hannover.de/Dokumentation/Umdrucke/NET.A...
Jerzy Czopik
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Zbigniew Balawender: Netz-Grobstruktur jest pojeciem sztucznym (wykreowanym z pewnoscia przez tlumaczy) i nie uzywanym w j. fachowym. Uzywa sie wlasnie "Backbone-Netz(e)". Pozdrawiam, ZB
1 hr
  -> dlatego tez nie upieram sie przy "Netz-Grobstruktur", a zalecalbym uzycie "Backbone-Netz", bo jest jak to sie mowi "Idiotensicher"

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
das Backbone


Explanation:
Az glupio mi to napisac, skoro juz dwa razy tu jest napisane, ale chce przez to podkreslic, ze wlasnie to jest ogolnie uzywany wyraz. Podaje tylko jeden przyklad, latwo znalezc duzo wiecej.
Uwaga: Backbone, a nie Backbone-Netz

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-08 12:40:49 (GMT)
--------------------------------------------------

Moze rzadko jednak uzywa sie Backbone-Netz, ale glownie tylko Backbone.


    Reference: http://www.primekom.net/deutsch/leistungen/internet/backbone...
Uwe Kirmse
Native speaker of: Native in GermanGerman

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jerzy Czopik: mimo wszystko znalazłem dużo odsyłaczy do "Backbone-Netz", tu widać niekonsekwencję autorów (bo "backbone" oznacza przecież "sieć")
4 mins
  -> Nie, backbone to kregoslup.

agree  Zbigniew Balawender: a dlaczego nie "Backbone-Netz" ????
4 mins
  -> A nie wiem. Po prostu mnie sie wydaje, ze glownie uzywa sie tylko "Backbone".

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Backbone-Netz


Explanation:
...no wiec napisze, co ja wiem na temat sieci szkieletowych. Podepre sie przy tym przykladami z internetu, nota bene najwiekszej "sieci szkieletowej".

Backbone = Netz auf der obersten Ebene eines hierarchischen Netzwerks. Diese Hauptleitung wird auch als Rückgrat des Internet bezeichnet.
http://members.aol.com/saarextra/co-lexikon/b-computer-lexik...
Czyli Backbone sam w sobie jest juz siecia a zarazem glowna magistrala, do ktorej przylaczone sa sieci nizszej hierarchii (Subnetze).
Sam "Backbone" jest wiec bardziej "Hauptleitung", a struktura sieciowa powstala po przylaczeniu rozgalezien wlasnie "Backbone-Netz". A to z kolei jest "siec szkieletowa".
To w duzym uproszczeniu.

Pozdrawiam
ZB


    Reference: http://members.aol.com/saarextra/co-lexikon/b-computer-lexik...
    Reference: http://www.htw-dresden.de/~boelt/htwnet.html
Zbigniew Balawender
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
Grading comment
Dziekuje wszystkim Kolegom, po namysle wybieram wersje Backbone-Netz. Na stronie http://www.pcwelt.de/news/internet/11902/
znalazlem "Telefon-Backbone-Netz", stad taki wybor.
Pozdrawiam :-)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Uwe Kirmse: Ciekawe, ze Pan pisze: "Backbone = Netz auf der obersten Ebene..." (a nie: Backbone-Netz = ...)
31 mins
  -> Backbone=Backbone oder (seltener) Hauptleitung=szkielet sieci (sam tez jest siecia!!) / lacze glowne; backbone network=Backbone-Netz=siec szkieletowa; (p. http://www.ae.wroc.pl/internet/siec_ae/opis.html)