ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » Polish to German » Economics

zorganizowana część przedsiębiorstwa

German translation: organisatorisch selbständiger Teil eines Unternehmens

17:13 Feb 10, 2008
Polish to German translations [PRO]
Bus/Financial - Economics
Polish term or phrase: zorganizowana część przedsiębiorstwa
Do kompetencji sądu państwa członkowskiego należy rozstrzygnięcie zagadnienia, czy przedmiotem transferu w okolicznościach sprawy jest zorganizowana część przedsiębiorstwa wrozumieniu art. 2 (i) Dyrektywy Nr90/434/EEC z dnia 23 lipca 1990 roku o wspólnym systemie podatkowym dla łączenia, podziału, wniesienia majątku, zamiany udziałów w odniesieniu do spółek mających siedziby w różnych państwach członkowskich Wspólnoty, tj. jednostka zdolna do samodzielnego funkcjonowania ....
Tradeusz
German translation:organisatorisch selbständiger Teil eines Unternehmens
Explanation:
Trzymałbym się polskiej definicji kodeksowej, ponieważ wątpię, że Handlungsfähigkeit (w znaczeniu: zdolność do działań prawnych) odnosi się do części przedsiębiorstw.

ew. organisatorisch und finanziell ausgegliederter Teil eines Unternehmens

Do sprawdzenia: wirtschaftlich selbständiger Teil eines Unternehmens
Selected response from:

Dariusz Prasalski
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1organisatorisch selbständiger Teil eines UnternehmensDariusz Prasalski
3handlungsfähiger Teil des UnternehmensPeter Kissik


Discussion entries: 2





  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
handlungsfähiger Teil des Unternehmens


Explanation:
Schon der polnische Ausgangstext ist ziemlich verschwommen. Schließlich gibt es auch der Autor zu, weil er es für nötig hält, eine Erklärung anzuhängen...

Peter Kissik
Germany
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in SlovakSlovak

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
organisatorisch selbständiger Teil eines Unternehmens


Explanation:
Trzymałbym się polskiej definicji kodeksowej, ponieważ wątpię, że Handlungsfähigkeit (w znaczeniu: zdolność do działań prawnych) odnosi się do części przedsiębiorstw.

ew. organisatorisch und finanziell ausgegliederter Teil eines Unternehmens

Do sprawdzenia: wirtschaftlich selbständiger Teil eines Unternehmens


    Reference: http://www.google.pl/search?hl=pl&q=%22organisatorisch+selbs...
    Reference: http://e-rachunkowosc.pl/artykul.php?view=764
Dariusz Prasalski
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Urszula Kołodziej: zgadzam się, i jeszcze dorzucę w pytaniu do askera powyżej
17 hrs
  -> Dzięki :)