KudoZ home » Polish to German » Education / Pedagogy

instytucje opieki nad osobami w wieku podeszlym

German translation: Betreuungseinrichtungen für alte/ältere Menschen / Einrichtungen der Altenhilfe


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:instytucje opieki nad osobami w wieku podeszlym
German translation:Betreuungseinrichtungen für alte/ältere Menschen / Einrichtungen der Altenhilfe
Entered by: Alicja Butkiewicz-Hübscher

09:57 Jul 7, 2007
Polish to German translations [PRO]
Social Sciences - Education / Pedagogy
Polish term or phrase: instytucje opieki nad osobami w wieku podeszlym
przedmiot kierunku zarzadzania
http://www.master.ae.wroc.pl/program.htm

Nie chce tu popelnic bledu...sadzac po wpisie do wikipedii
http://de.wikipedia.org/wiki/Altenheim
beda to Altenheime?

dziekuje,a.
Alicja Butkiewicz-Hübscher
Germany
Betreuungseinrichtungen für alte/ältere Menschen
Explanation:
Betreuungseinrichtungen für alte/ältere Menschen

genauso allgemein, wie die Vorlage

http://www.google.de/search?hl=de&q=Betreuungseinrichtungen ...

--------------------------------------------------
Note added at 10 Min. (2007-07-07 10:07:33 GMT)
--------------------------------------------------

auch:

Einrichtungen der Altenhilfe


--------------------------------------------------
Note added at 36 Min. (2007-07-07 10:33:42 GMT)
--------------------------------------------------

Pflege to tylko drobny wycinek zagadnien zwiazanych z opieka nad osobami starszymi.
Selected response from:

Crannmer
Grading comment
dziekuje wszystkim;) dobra argumentacja i zrodla C.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Betreuungseinrichtungen für alte/ältere Menschen
Crannmer
3Altenpflegeheime
Tomasz Sieniuć
3Einrichtungen/Institutionen für Altenpflege
Jarek Kołodziejczyk


Discussion entries: 5





  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Einrichtungen/Institutionen für Altenpflege


Explanation:
Tak bym proponował, za wikipedią:
http://de.wikipedia.org/wiki/Altenhilfe

"Die Altenpflege als professionalisiertes Berufsfeld im Bereich der Altenhilfe befasst sich mit der Betreuung und der Pflege von betagten Menschen auch in weiteren Institutionen, z. B. Altentagesstätte, Pflegeheim mit dem Schwerpunkt Gerontopsychiatrie, Tagesklinik, Gerontopsychiatrie als Teil eines Kranknhauses oder auf individueller Vertragsbasis."

Jarek Kołodziejczyk
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 44

5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Betreuungseinrichtungen für alte/ältere Menschen


Explanation:
Betreuungseinrichtungen für alte/ältere Menschen

genauso allgemein, wie die Vorlage

http://www.google.de/search?hl=de&q=Betreuungseinrichtungen ...

--------------------------------------------------
Note added at 10 Min. (2007-07-07 10:07:33 GMT)
--------------------------------------------------

auch:

Einrichtungen der Altenhilfe


--------------------------------------------------
Note added at 36 Min. (2007-07-07 10:33:42 GMT)
--------------------------------------------------

Pflege to tylko drobny wycinek zagadnien zwiazanych z opieka nad osobami starszymi.

Crannmer
PRO pts in category: 72
Grading comment
dziekuje wszystkim;) dobra argumentacja i zrodla C.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tomasz Sieniuć
1 day10 hrs
  -> thx

11 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Altenpflegeheime


Explanation:
Tutaj rzeczywiście może chodzić o Altenpflegeheime, a te "instytucje opieki" to eufemizm, jakich zresztą wiele w języku polskim.

--------------------------------------------------
Note added at 11 hrs (2007-07-07 21:16:44 GMT)
--------------------------------------------------

Uwaga na różnicę między Altenheim i Altenpflegeheim (patrz art. w Wikipedii).

--------------------------------------------------
Note added at 13 hrs (2007-07-07 23:17:27 GMT)
--------------------------------------------------

Pytanie: Gdzie pracujesz? "W instytucji opieki nad osobami w wieku podeszlym". :-)

Tomasz Sieniuć
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 35