KudoZ home » Polish to German » Education / Pedagogy

wzory osobowe

German translation: Heldentypen / Heldenmuster


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:wzory osobowe
German translation:Heldentypen / Heldenmuster
Entered by: jniewinska

15:17 Oct 22, 2007
Polish to German translations [PRO]
Social Sciences - Education / Pedagogy
Polish term or phrase: wzory osobowe
Przedmiot na studiach, kierunek filozofia, przedmiot fakultatywny: wzory osobowe
jniewinska
Heldentypen / Heldenmuster
Explanation:
Geschichte Europas: Alexander - Artus - Siegfried Europäische Heldenmuster und ihre Rezeption
http://www.ph-karlsruhe.de/cms/fileadmin/user_upload/hochsch...

Chodzi tutaj o termin oznaczający wzorce osobowe jako zbiór cech osobowościowych, często idelnych, będących wyrazem danej epoki i przeto godnych naśladowania.

W jęz. niem. mówi się o "Heldenmuster" albo "Heldentypen".

Selected response from:

Tomasz Sieniuć
Poland
Grading comment
OK, wielkie dzięki
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Heldentypen / Heldenmuster
Tomasz Sieniuć
2Personallehre
ANNA BLAZ


  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
Personallehre


Explanation:
NIe jestem pewna do konca ale raczej nie ma doslownego tlumaczenia. Sprawdzalam w google i znalazlam termin powyzej-moze to ci cos pomoze.

ANNA BLAZ
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Tomasz Sieniuć: Nie ta bajka :-)
6 hrs

neutral  skowronek: Nie, Personallehre to przedmiot ekonomii. Chyba, że ma też inne znaczenie.
16 hrs

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Heldentypen / Heldenmuster


Explanation:
Geschichte Europas: Alexander - Artus - Siegfried Europäische Heldenmuster und ihre Rezeption
http://www.ph-karlsruhe.de/cms/fileadmin/user_upload/hochsch...

Chodzi tutaj o termin oznaczający wzorce osobowe jako zbiór cech osobowościowych, często idelnych, będących wyrazem danej epoki i przeto godnych naśladowania.

W jęz. niem. mówi się o "Heldenmuster" albo "Heldentypen".



Tomasz Sieniuć
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 35
Grading comment
OK, wielkie dzięki