KudoZ home » Polish to German » Education / Pedagogy

liceum profilowane

German translation: Lyzeum mit Fachausrichtung


18:00 Feb 21, 2008
Polish to German translations [PRO]
Education / Pedagogy / typ szkoły
Polish term or phrase: liceum profilowane
Nazwałam po prostu Profil-Lyzeum czy moge porównac ten typ szkoły z fachoberschule? Jak przetłumaczyc iz świadectwo potwierdza wykształcenie srednie prosze o pomoc
szatanik
German translation:Lyzeum mit Fachausrichtung
Explanation:
Selected response from:

Tamod
Poland
Grading comment
Dziekuję za pomoc myśle że obydwie propozycje sa poprawne
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Profiloberschulejames18
4Lyzeum mit FachausrichtungTamod


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Lyzeum mit Fachausrichtung


Explanation:



    Reference: http://europe.eu.int/eures/main.jsp?lang=de&acro=eures&catId...
Tamod
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dziekuję za pomoc myśle że obydwie propozycje sa poprawne

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Profiloberschule


Explanation:
Według Dudena;
Ly|ze|um, das; -s, Lyzeen [lat. Lyceum < griech. Lýkeion = Name einer Lehrstätte im alten Athen]: 1. (veraltet) höhere Schule für Mädchen: das L. besuchen; er ließ seine Töchter alle aufs L. gehen, schickte sie alle aufs L.; R von hinten L., von vorne Museum (ugs. scherzh.; von Frauen, die - wenn man ihre Figur [u. Kleidung] von hinten betrachtet - jugendlich wirken, dagegen alt aussehen, wenn man plötzlich ihr Gesicht sieht). 2. (schweiz.) Oberstufe des Gymnasiums.

(c) Dudenverlag

Czyli że przestarzałe lub szwajcarskie!

--------------------------------------------------
Note added at 1 Stunde (2008-02-21 19:08:08 GMT)
--------------------------------------------------

Fachoberschule uczy zawodu a liceum priflowane niesteyty nie. Wiem, bo uczę w takim i wszyscy narzekają, nauczyciele i uczniowie. pzodrawiam

james18
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Magdalena Sorgenfrey
3 hrs