KudoZ home » Polish to German » Engineering (general)

świetlik

German translation: Sichtfenster


09:56 Feb 21, 2006
Polish to German translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
Polish term or phrase: świetlik
Tablice kierunkowe zewnętrzne umieszcza się:
1) na ścianie bocznej wagonu:
a) w taborze nowym lub modernizowanym – w świetliku w pobliżu każdego wejścia do wagonu,
...

Chodzi o to okienko, w którym jest wyswietlana nazwa stacji koncowej np. Jak to sie nazywa? :(
Aleksandra Kwasnik
German translation:Sichtfenster
Explanation:
IMO nie ma to żadnej specjalnej nazwy. Użycie słowa "świetlik" w tym kontekście w języku polskim jest moim zdaniem również jego nadużyciem, gdyż oznacza ono "okno naświetlające", a tym ów "kolejowy świetlik" akurat nie jest.

Sł. j. polskiego podaje:
3. mors. małe okrągłe okno z grubego, mocnego szkła, zaopatrzone w wodoszczelne zamknięcie, osadzone w burcie lub ścianie nadbudówki statku; iluminator, bulaj; także: otwierane ku górze okno nad nadbudówką lub w pokładzie statku, służące do oświetlania i wentylacji pomieszczeń pod pokładem
Świetliki w kajutach.
Selected response from:

Jerzy Czopik
Germany
Grading comment
Dziekuje b. wszystkim!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1Sichtfenster
Jerzy Czopik
3Oberlichtanzeige
Alicja Bloemer
3(Elektronischer) Fahrtzielanzeiger
kocur
3Zielanzeige
Andrzej Mierzejewski


Discussion entries: 3





  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
świetlik
Sichtfenster


Explanation:
IMO nie ma to żadnej specjalnej nazwy. Użycie słowa "świetlik" w tym kontekście w języku polskim jest moim zdaniem również jego nadużyciem, gdyż oznacza ono "okno naświetlające", a tym ów "kolejowy świetlik" akurat nie jest.

Sł. j. polskiego podaje:
3. mors. małe okrągłe okno z grubego, mocnego szkła, zaopatrzone w wodoszczelne zamknięcie, osadzone w burcie lub ścianie nadbudówki statku; iluminator, bulaj; także: otwierane ku górze okno nad nadbudówką lub w pokładzie statku, służące do oświetlania i wentylacji pomieszczeń pod pokładem
Świetliki w kajutach.

Jerzy Czopik
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 323
Grading comment
Dziekuje b. wszystkim!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tomasz Sieniuć: Nie poznalem Prezesa...
1 hr

neutral  kocur: co do sichtfenster w tym kontekscie mam powazne watpliwosci:)
1 hr

15 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
œwietlik
(Elektronischer) Fahrtzielanzeiger


Explanation:
:))elektronisch, jedenfalls in de;)

--------------------------------------------------
Note added at 18 mins (2006-02-21 10:15:23 GMT)
--------------------------------------------------

elektronischer Fahrtzielanzeiger vorne, seitlich und hinten
http://www.takt10.de/media/BroschuerenDownload/DB_GesternHeu...

kocur
PRO pts in category: 4

20 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
œwietlik
Zielanzeige


Explanation:
może tak po prostu

Andrzej Mierzejewski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 38

5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
œwietlik
Oberlichtanzeige


Explanation:
rzeczywiscie trudne do wymyslenia

Alicja Bloemer
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 18