KudoZ home » Polish to German » Engineering (general)

bloczek

German translation: Seilrolle


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:bloczek
German translation:Seilrolle
Entered by: Crannmer

22:36 Nov 6, 2007
Polish to German translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
Polish term or phrase: bloczek
oto przykladowe uzycie "bloczka":
krzeslo wyciagniete z jeepa, powieszone na linie za pomoca metalowego bloczka w celu przejazdu na linie na druga strone przepasci.
Wiem mniej wiecej o co chodzi, ale nie wiem jak sie to nazywa.
Zostalo przetlumaczone jako "Flaschenzug", ale wydaje mi sie ze to tlumaczenie jest nieprawidlowe.
Yvonne Kuzminska
Germany
Rolle
Explanation:
Rolle

jesli to jest jedna rolka poruszajaca sie z ladunkiem po rozpietej w miare poziomo linie, to zdecydowanie nie jest to Flaschenzug/talja/wielokrazek.

--------------------------------------------------
Note added at 8 Stunden (2007-11-07 07:00:23 GMT)
--------------------------------------------------

Genauer:

Seilrolle

Überquerung mittels Seilrolle, dahinter fangen die diversen Brücken an (siehe Bild :-)
http://twoday.tuwien.ac.at/static/craft4/images/klettern5.jp...

http://images.google.de/imgres?imgurl=http://www.woick.de/ca...

http://images.google.de/imgres?imgurl=http://www.woick.de/ca...

http://images.google.de/imgres?imgurl=http://www.preisvergle...

Selected response from:

Crannmer
Grading comment
Wielkie dzieki!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Rolle
Crannmer
3Flaschenzug
Mariusz Wstawski


Discussion entries: 2





  

Answers


56 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Flaschenzug


Explanation:
został zinterpretowany jako "wielokrążek"

http://de.wikipedia.org/wiki/Kategorie:Klettermaterial
(pod hasłem: "Schweizer Flaschenzug")


    Reference: http://de.wikipedia.org/wiki/Flaschenzug
    Reference: http://pl.wikipedia.org/wiki/Wielokr%C4%85%C5%BCek
Mariusz Wstawski
Germany
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 13

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Rolle


Explanation:
Rolle

jesli to jest jedna rolka poruszajaca sie z ladunkiem po rozpietej w miare poziomo linie, to zdecydowanie nie jest to Flaschenzug/talja/wielokrazek.

--------------------------------------------------
Note added at 8 Stunden (2007-11-07 07:00:23 GMT)
--------------------------------------------------

Genauer:

Seilrolle

Überquerung mittels Seilrolle, dahinter fangen die diversen Brücken an (siehe Bild :-)
http://twoday.tuwien.ac.at/static/craft4/images/klettern5.jp...

http://images.google.de/imgres?imgurl=http://www.woick.de/ca...

http://images.google.de/imgres?imgurl=http://www.woick.de/ca...

http://images.google.de/imgres?imgurl=http://www.preisvergle...



Crannmer
Specializes in field
PRO pts in category: 491
Grading comment
Wielkie dzieki!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrzej Mierzejewski
2 hrs
  -> thx