ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » Polish to German » Engineering (general)

wózek jezdniowy z napędem silnikowym

German translation: Dieselstapler; Stapler mit Motorantrieb

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:wózek jezdniowy z napędem silnikowym
German translation:Dieselstapler; Stapler mit Motorantrieb
Entered by: romsz

10:20 Dec 22, 2004
Polish to German translations [PRO]
Engineering (general)
Polish term or phrase: wózek jezdniowy z napędem silnikowym
kierowca wózków jezdniowych z napędem silnikowym

Schiebewagen mit Motorantrieb ?
Tradeusz
Dieselstapler; Stapler mit Motorantrieb
Explanation:
Gabelstapler to dok³adnie wózek wid³owy
Proponujê najproœciej, jak mo¿na, ewentualnie "Stapler mit Motorantrieb". Z regu³y wózki napêdzane s¹ silnikami diesla lub gazem. Rzadko na benzynê

--------------------------------------------------
Note added at 22 hrs 10 mins (2004-12-23 08:31:03 GMT)
--------------------------------------------------

Drogi Andrzeju, byæ mo¿e masz racjê, choæ wydaje mi siê, ¿e wózek jezdniowy jest u nas zwyczajowo rozumiany jako wózek wid³owy, ew. podnoœnikowy. Wobec tego propozycja dla askera, aby uœciœli³ tê informacjê bezpoœrednio u zleceniodawcy. :)
Selected response from:

romsz
Poland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Dieselstapler; Stapler mit Motorantrieb
romsz
4Gabelstapler mit verbrennungsmotorischem Antrieb
cynkol


Discussion entries: 4





  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
wózek jezdniowy z napêdem silnikowym
Gabelstapler mit verbrennungsmotorischem Antrieb


Explanation:
imho

--------------------------------------------------
Note added at 50 mins (2004-12-22 11:10:58 GMT)
--------------------------------------------------

Pojêcie wózków jezdniowych oznacza w praktyce wózki wid³owe/ podnoœnikowe (Gabel-/ Hubstapler). W tym kontekœcie \"napêd spalinowy\" najczêœciej wyra¿any jest jako \"verbrennungsmotorischer Antrieb\"...

http://www.google.pl/search?hl=pl&q="gabelstapler mit verbre...

cynkol
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Andrzej Mierzejewski: skąd pewność, że chodzi o wózek widłowy?
1 hr
  -> Z życia... Gdy rozmawiałem z instruktorem nauki jazdy i obsługi wóżków jezdniowych, powiedział mi, że zajęcia obejmują wyłącznie pracę na wózkach widłowych. Mówił "w dzisiejszych czasach to oczywiste, bo takie są potrzeby rynku"...

33 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
wózek jezdniowy z napêdem silnikowym
Dieselstapler; Stapler mit Motorantrieb


Explanation:
Gabelstapler to dok³adnie wózek wid³owy
Proponujê najproœciej, jak mo¿na, ewentualnie "Stapler mit Motorantrieb". Z regu³y wózki napêdzane s¹ silnikami diesla lub gazem. Rzadko na benzynê

--------------------------------------------------
Note added at 22 hrs 10 mins (2004-12-23 08:31:03 GMT)
--------------------------------------------------

Drogi Andrzeju, byæ mo¿e masz racjê, choæ wydaje mi siê, ¿e wózek jezdniowy jest u nas zwyczajowo rozumiany jako wózek wid³owy, ew. podnoœnikowy. Wobec tego propozycja dla askera, aby uœciœli³ tê informacjê bezpoœrednio u zleceniodawcy. :)


    Reference: http://jungheinrich.de
romsz
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 18

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Andrzej Mierzejewski: skąd pewność, że chodzi o wózek widłowy// Ja pytałem nie o napęd, ale o funkcję :-)
1 hr
  -> Wózki jezdniowe różnią się od wózków ręcznych tym, że mogą poruszać się po większych przestrzeniach. Jedne i drugie jednak posiadają widły. Zwyczajowo mówi się "widłowy" ale myśli się o wózku na kołach i z silnikiem, a nie o tzw. "mrówce"