KudoZ home » Polish to German » Finance (general)

przychody operacyjne

German translation: betriebliche Erträge


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:przychody operacyjne (w bilansie)
German translation:betriebliche Erträge
Entered by: klick

20:20 Aug 15, 2006
Polish to German translations [PRO]
Finance (general)
Polish term or phrase: przychody operacyjne
bez kontekstu
jacuss
betriebliche Ertraege
Explanation:
propo
Selected response from:

klick
Poland
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2betriebliche Ertraege
klick
4die Betriebserträge
Maciej Andrzejczak
3operative Einnahmen
Szymon Metkowski


  

Answers


23 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
operative Einnahmen


Explanation:
Przychody operacyjne to udokumentowane prawo podmiotu gospodarczego do zapłaty z tytułu dokonanej inwestycji kapitałowej (dochód) np.

- dywidenda

- odsetki od lokat

- przychód z tytułu sprzedaży papierów wartościowych przeznaczonych do obrotu

Pozostałe przychody (operacyjne) to prawo do zapłaty z tytułu sprzedaży składników majątkowych wchodzących w skład przedsiębiorstwa podmiotu gospodarczego, np.

- sprzedaż majątku trwałego

- sprzedaż materiałów lub wierzytelności (ale nie towaru)

Po wpisaniu w guglu "operative Einnahmen" pojawiają się konteksty odpowiadające polskiej definicji


    Reference: http://studia.korba.pl/sciagi/rachunkowosc/1,2088,733,art.ht...
Szymon Metkowski
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 10

26 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
die Betriebserträge


Explanation:
Die operativen Ergebnisgrößen weisen signifikante Ergebniserhöhungen auf: Die Betriebserträge stiegen um ein Drittel auf € 2.670 Millionen, ...
gb2005.rzb.at/ereport.asp?fCompanyID=12&fAction=SHOWREPORT&fLangID=2&freportid=94&fpageid... - 66k
=================
Die Betriebserträge konnten 2005 um 436 Mio € oder 11% erhöht werden. Unser Wachstumsmarkt Zentral- und Osteuropa (Geschäftsfeld CEE) trug mehr als drei ...
www1.annualreport2005.ba-ca.com/lagebericht/ergebnisanalyse/betriebsertraege - 24k

Maciej Andrzejczak
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
betriebliche Ertraege


Explanation:
propo

klick
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 65
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Danuta Polanska: http://boersenlexikon.faz.net/betrertr.htm jesli to ma byc bilans :-))
3 hrs
  -> dzięki bardzo

agree  Agiks
4 days
  -> dzięki :)