KudoZ home » Polish to German » Finance (general)

przychód dochód

German translation: Einnahmen/Einkünfte (Gewinn)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:przychód dochód
German translation:Einnahmen/Einkünfte (Gewinn)
Entered by: Fiolka

12:55 Apr 2, 2007
Polish to German translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
Polish term or phrase: przychód dochód
Mam w tekście:

Informacja o wysokości przychodu (dochodu), a

w słowniku obydwa te wyrażenia są tłumaczone tak samo.
Czy ktoś moze mi to wytłumaczyć ?
Fiolka
Einnahmen/Einkünfte (Gewinn)
Explanation:
przychód = Einnahmen
dochód = Einkünfte (Gewinn)
Selected response from:

marpski
Grading comment
Dziękuję wszystkich bardzo za pomoc
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2Einkünfte/EinkommenUrszula Kołodziej
3Ertrag / EinkommenMagdallena
3Einnahmen/Einkünfte (Gewinn)marpski


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Einnahmen/Einkünfte (Gewinn)


Explanation:
przychód = Einnahmen
dochód = Einkünfte (Gewinn)


    Reference: http://de.wikipedia.org/wiki/Eink%C3%BCnfte
marpski
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Dziękuję wszystkich bardzo za pomoc

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
Einkünfte/Einkommen


Explanation:
przychód - koszty uzyskania przychodu = dochód
Link również z Wikipedii :)
Takimi pojęciami posługuje się EStG
Einkommensteuergesetz - ustawa o podatku dochodowym (od osób fizycznych)


    Reference: http://de.wikipedia.org/wiki/Gesamtbetrag_der_Eink%C3%BCnfte
Urszula Kołodziej
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 32

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jarek Kołodziejczyk
5 hrs
  -> dziękuję

agree  aerduch
9 days
  -> dziękuję

1 day3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Ertrag / Einkommen


Explanation:
Einkommen - dochód bo Einkommensteuer - podatek dochodowy
Etrag to przychód

--------------------------------------------------
Note added at 2 Tage1 Stunde (2007-04-04 14:42:43 GMT)
--------------------------------------------------

Żeby nie być gołosłownym cytuję za Leksykonem rachunkowości wydanym przez Stowarzyszenie Księgowych:

dochod Einkommen nadwyżka przychodów z działalnosci gosp. nad jej kosztami
przychody Ertrag sumy otrzymane lub należne z tyty. dział. gosp.

Magdallena
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8