KudoZ home » Polish to German » Geography

na spodzie moreny

German translation: hier: im Moränengebiet


17:52 Jun 30, 2007
Polish to German translations [PRO]
Geography
Polish term or phrase: na spodzie moreny
Łagów to naturalna Perła Ziemi Lubuskiej siedziba malowniczej gminy, przepięknie położony wśród lasów i jezior, na spodzie moreny polodowcowej. Najstarsza część miejscowości została wybudowana na przesmyku między dwoma jeziorami Trześniowskim (Ciecz) i Łagowskim, w otoczeniu wspaniałych lasów bukowych stanowiących obecnie Łagowski Park Krajobrazowy.
klick
Poland
German translation:hier: im Moränengebiet
Explanation:
hier: im Moränengebiet

(oder besonders mutig:)
an Rande der Endmoräne

"na spodzie moreny" nie ma sensu, bo to by znaczylo, ze miejscowosc jest xx metrow pod powierzchnia ziemi :-)

Zu den abgelagerten Moränen gehören:

* Grundmoränen bestehen aus dem Material der Unter- und Innenmoränen
* Drumlins sind längliche, längs der Bewegungsrichtung des Gletschers verlaufende Hügel. Sie bestehen größtenteils aus abgelagertem Moränenmaterial, vor allem der Grundmoräne.
* Endmoränen bilden sich als Schuttanhäufung am Gletscherende, wenn sich die Gletscherstirn für längere Zeit nicht bewegt. An ihnen kann man besonders gut die größte Ausdehnung des Gletschers erkennen.

http://de.wikipedia.org/wiki/Moräne


--------------------------------------------------
Note added at 38 Min. (2007-06-30 18:31:02 GMT)
--------------------------------------------------

odwazna propozycje musze wycofac, bo

"Na terenie Parku znajdują się 4 rezerwaty przyrody:
[...]
* Nad Jeziorem Trześniowskim - o powierzchni 50 ha, chroniący piękny krajobraz na krawędzi rynny polodowcowej"

Teren morenowy bedzie najbezpieczniejszy.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Łagowski_Park_Krajobrazowy

a miedzy Jeziorem Lagowskim i Trzesniowskim lezyzeczony Lagow.
Selected response from:

Crannmer
Grading comment
dzięki
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4im Grundmoränengebietbdasler
3am Fuß einer Moräne
Jarek Kołodziejczyk
3hier: im Moränengebiet
Crannmer


Discussion entries: 3





  

Answers


34 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
hier: im Moränengebiet


Explanation:
hier: im Moränengebiet

(oder besonders mutig:)
an Rande der Endmoräne

"na spodzie moreny" nie ma sensu, bo to by znaczylo, ze miejscowosc jest xx metrow pod powierzchnia ziemi :-)

Zu den abgelagerten Moränen gehören:

* Grundmoränen bestehen aus dem Material der Unter- und Innenmoränen
* Drumlins sind längliche, längs der Bewegungsrichtung des Gletschers verlaufende Hügel. Sie bestehen größtenteils aus abgelagertem Moränenmaterial, vor allem der Grundmoräne.
* Endmoränen bilden sich als Schuttanhäufung am Gletscherende, wenn sich die Gletscherstirn für längere Zeit nicht bewegt. An ihnen kann man besonders gut die größte Ausdehnung des Gletschers erkennen.

http://de.wikipedia.org/wiki/Moräne


--------------------------------------------------
Note added at 38 Min. (2007-06-30 18:31:02 GMT)
--------------------------------------------------

odwazna propozycje musze wycofac, bo

"Na terenie Parku znajdują się 4 rezerwaty przyrody:
[...]
* Nad Jeziorem Trześniowskim - o powierzchni 50 ha, chroniący piękny krajobraz na krawędzi rynny polodowcowej"

Teren morenowy bedzie najbezpieczniejszy.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Łagowski_Park_Krajobrazowy

a miedzy Jeziorem Lagowskim i Trzesniowskim lezyzeczony Lagow.


Crannmer
PRO pts in category: 4
Grading comment
dzięki
Notes to answerer
Asker: Ów spód mi wlaśnie nijak nie pasowal :-)


46 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
am Fuß einer Moräne


Explanation:
Ponieważ (za Wikipedią) morena to forma ukształtowania powierzchni Ziemi o charakterze akumulacyjnym - wzniesienie (różnego rodzaju pagóry, wzgórza, ciągi wzgórz, wały itp.) utworzone z materiału skalnego osadzonego przez lodowiec lub przemieszczonego pod jego naciskiem, to na spodzie moreny może oznaczać u jej stóp.

Znajduje to potwierdzenie w opisie miasta Kallnach:
Kallnach gilt als das längste Strassendorf der Schweiz. Es erstreckt sich am Fuss einer Moräne des Rhonegletschers am Rande des Grossen Mooses und liegt an der Strasse von Lyss über Aarberg nach Kerzers.
http://de.wikipedia.org/wiki/Kallnach


Jarek Kołodziejczyk
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
im Grundmoränengebiet


Explanation:
zgadzam się z Crannmerem, poeta pewnie miał na myśli teren moreny dennej
pozdr. bt

bdasler
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish