KudoZ home » Polish to German » Government / Politics

miasto prezydenckie

German translation: Stadtkreis / kreisfreie Stadt


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:miasto prezydenckie
German translation:Stadtkreis / kreisfreie Stadt
Entered by: Grażyna Lesińska

12:06 Jun 19, 2005
Polish to German translations [PRO]
Government / Politics
Polish term or phrase: miasto prezydenckie
przebudowa dróg krajowych (65 miast prezydenckich) w obrebie miast

Dziekuje!
Aleksandra Kwasnik
kreisfreie Stadt
Explanation:
Podana jest liczba 65 - w Polsce jest 65 powiatów grodzkich (miasta maja prezydentów).Sprawdzi³am.

kreisfreie Stadt - auch als Stadtkreis bezeichnet
http://de.wikipedia.org/wiki/Kreisfreie_Stadt

Selected response from:

Grażyna Lesińska
Poland
Grading comment
Dziekuje za wszystkie odpowiedzi, poszlo Stadtkreis.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1Stadtkreisrjz
3 +1kreisfreie StadtGrażyna Lesińska
3 +1Präsidentenstadt
Jerzy Czopik


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
Präsidentenstadt


Explanation:
Ala ju¿ wysz³a z t¹ propozycjê, wiêc punkty wzgl. ca³e uznanie nale¿¹ siê jej :-)
Wiener Sport-Club Online - News: Weltcup in Sosnoviecz: David ...
Fahrt durch die Präsidentenstadt Hradec Kralove – Ehrenbürger Hannes Hradez.
Am Tag vor dem Erfolg. Zwei polnische Verehrerinnen unserer Säbler Büffel und ...
www.wsc.at/ct/4/8/32.htm - 14k - Im Cache - Ähnliche Seiten

Deutsch-russische Jugendpolitik - FAZ.NET - Politik
Um zu verhindern, daß deutsche Schüler nur handverlesenen russischen Jugendlichen
aus Moskau und der Präsidentenstadt Petersburg begegnen, ...
www.faz.net/.../ Doc~E55D3629FA27E434DAD090B6562CFA035~ATpl~Ecommon~Scontent.html - 40k - Im Cache - Ähnliche Seiten

Mathlab`s Blog
So entwickelt sich Sousse nach Monastir zur zweiten Präsidentenstadt des Landes.
Und auch in der Nachbarschaft Ben Alis lebt sich's besser: An dem Boulevard ...
mathlab.lim-dul.de/blog/blog.php?log=1115406872


Jerzy Czopik
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Alicja Butkiewicz-Hübscher: dziekuje za uznanie:) kawa mi sie nalezy:)
5 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
kreisfreie Stadt


Explanation:
Podana jest liczba 65 - w Polsce jest 65 powiatów grodzkich (miasta maja prezydentów).Sprawdzi³am.

kreisfreie Stadt - auch als Stadtkreis bezeichnet
http://de.wikipedia.org/wiki/Kreisfreie_Stadt



Grażyna Lesińska
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dziekuje za wszystkie odpowiedzi, poszlo Stadtkreis.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Alicja Butkiewicz-Hübscher: obie formy sa poprawne, natomiast jezeli wyst. w tekscie dwie formy: miasto na prawach powiatu i miasto prezydenckie, to bylabym za tworczoscia wlasna, czyli Präsidentenstadt:)
4 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
Stadtkreis


Explanation:
i tu wyj±tkow podarowaæ sobie prezydenckie - bo to nazwa ma³o urzêdowa i Polakom , chyba te¿ nic nie mówi
kreisfreie St. ist auch ok.


    Reference: http://lexikon.freenet.de/Stadtkreis/
rjz
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Alicja Butkiewicz-Hübscher: w tekscie pisze sie o: miastach na prawach powiatu, zwanymi miastami prezydenckim, skoro sie je tak nazywa, nalezaloby by je odp. przetlumaczyc...poza wyjasnieniem naturalnie, ze chodzi tu o miasta na prawach powiatu/smile przydalyby sie w niejednym tlum.
3 hrs
  -> no chyba ze w potrójnym cudzysłowie i ze smilami - bo po co męczyć niemiecki polskim dziwactwem ???