KudoZ home » Polish to German » History

Połabianie / plemiona połabian

German translation: Polaben/Elbslaven / elbslavische Stämme


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:Połabianie / plemiona połabian
German translation:Polaben/Elbslaven / elbslavische Stämme
Entered by: Zbigniew Balawender

07:33 May 24, 2003
Polish to German translations [Non-PRO]
History / History
Polish term or phrase: Połabianie / plemiona połabian
Wiadomo, o kogo chodzi.
bartek
Elbslaven / elbslavische Stämme
Explanation:
To ogólnie.
Jeœli jednak potraktowaæ Po³abian jako podgrupê plemienn¹ (tak to spontanicznie nazwê) wg mapki z linku 1) to mo¿na wtedy t³umaczyæ jako:
Lutizen (Liutizen)

Za linkiem nr 2) podajê:
Slawische Stämme, die Wenden (besonders die Wilzen), besetzen das größtenteils verlassene Land. Aus dem wendischen Stamm der Wilzen entstehen die Lutizen (Liutizen), ein Bund elbslawischer Stämme.

Bez gwarancji, bo siê na tym nie znam.
Powy¿sza argumentacja jest wynikiem krótkich poszukiwañ w Internecie.

Myœlê, ¿e Elbslaven jest OK :-)

Pozdrawiam
ZB
Selected response from:

Zbigniew Balawender
Grading comment
Wstyd powiedzieæ, ale skorzysta³am z obydwu odpowiedzi (do poszukiwañ internetowych na temat ich antychrzeœcijañskich reakcji). Z przykroœci¹ przyznajê tylko jednej osobie 4 punkty. Czasami jest to niesprawiedliwe :-(. Dziêkujê Wam, obydwojgu. :-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1polabisch, polabische Stämme
Bozena Meske
4Elbslaven / elbslavische StämmeZbigniew Balawender


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Elbslaven / elbslavische Stämme


Explanation:
To ogólnie.
Jeœli jednak potraktowaæ Po³abian jako podgrupê plemienn¹ (tak to spontanicznie nazwê) wg mapki z linku 1) to mo¿na wtedy t³umaczyæ jako:
Lutizen (Liutizen)

Za linkiem nr 2) podajê:
Slawische Stämme, die Wenden (besonders die Wilzen), besetzen das größtenteils verlassene Land. Aus dem wendischen Stamm der Wilzen entstehen die Lutizen (Liutizen), ein Bund elbslawischer Stämme.

Bez gwarancji, bo siê na tym nie znam.
Powy¿sza argumentacja jest wynikiem krótkich poszukiwañ w Internecie.

Myœlê, ¿e Elbslaven jest OK :-)

Pozdrawiam
ZB



    Reference: http://police.info.pl/polabianie/ramka.htm
    Reference: http://home.t-online.de/home/Robert.Borsch/branden.htm
Zbigniew Balawender
Native speaker of: Native in PolishPolish
Grading comment
Wstyd powiedzieæ, ale skorzysta³am z obydwu odpowiedzi (do poszukiwañ internetowych na temat ich antychrzeœcijañskich reakcji). Z przykroœci¹ przyznajê tylko jednej osobie 4 punkty. Czasami jest to niesprawiedliwe :-(. Dziêkujê Wam, obydwojgu. :-)

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
polabisch, polabische Stämme


Explanation:
taka odpowiedz mozna znalezc na stronie www.wissen.de - wyszukiwarka sprawdza kilka niemieckich slownikow i encyklopedii

Bozena Meske
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Zbigniew Balawender: O, to bedzie to: POLABEN ! Po prostu.
7 mins