KudoZ home » Polish to German » International Org/Dev/Coop

kontrola poglebiona

German translation: Stichprobenkontrolle


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:kontrola poglebiona
German translation:Stichprobenkontrolle
Entered by: Grażyna Lesińska

10:22 Jun 18, 2005
Polish to German translations [PRO]
Law/Patents - International Org/Dev/Coop / Strukturfonds
Polish term or phrase: kontrola poglebiona
zadania jednostek monitorujaco-kontrolnych w zakresie kontroli:

wspolpraca na zasadach udzialu eksperckiego przy planowaniu i przeprowadzaniu kontroli poglebionej, w tym przy okreslaniu proby do wyrywkowej kontroli projektow finansowanych z EFRR i EFS

Kontrola wyrywkowa- Stichprobenkontrolle, (ang. sample check),
natomiast w innych miejscu spotkalam: kontrola poglebiona = sample check

Jak tu wiec uniknac tej mieszanki wybuchowej?
Alicja Butkiewicz-Hübscher
Germany
Stichprobenkontrolle
Explanation:
Kontrola pog³ebiona polega na tym,¿e instytucje.organy sprawdzaj± wyrywkowo 5% kwalifikowanych wydatków na poziomie instytucji na ró¿nych rozpatrywanych szczeblach (Instytucja Zarz±dzaj±ca, Instytucje Po¶rednicz±ce i Beneficjenci koñcowi, w tym Instytucje Wdra¿aj±ce ).
Czyli jest to kontrola wyrywkowa.
hjesli 5% sprawdzonych wydatków/faktur nie jest zgodnych z deklarowanymi we wniosku o datacjê to pozosta³ych 95% siê nie sprawdza.Od beneficjenta ¿ad± siê zwrotu dotacji z odestkami

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 14 mins (2005-06-18 11:37:17 GMT)
--------------------------------------------------

Sorry za literówki.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 17 mins (2005-06-18 11:40:05 GMT)
--------------------------------------------------

Kontrola pog³êbiona

Kontrolê pog³êbion±, w rozumieniu art. 10 i 11 Rozporz±dzenia Komisji z dnia 2 marca 2001 r. Nr 438/2001, przeprowadza po polskiej stronie kontrola skarbowa. Kontrola pog³êbiona obejmuje miêdzy innymi:
· sprawdzanie skuteczno¶ci zastosowanych systemów zarz±dzania i kontroli,
· kontrolê 5% kwalifikowanych wydatków na poziomie instytucji na ró¿nych rozpatrywanych szczeblach (Instytucja Zarz±dzaj±ca, Instytucje Po¶rednicz±ce i Beneficjenci koñcowi, w tym Instytucje Wdra¿aj±ce ).
Kontrolê pog³êbion± wykonuje 12 urzêdów kontroli skarbowej (UKS-y) . Za jej koordynacjê, w tym wybór reprezentatywnej próby, jednolit± metodologiê kontroli, systematyzowanie wyników i przekazywanie ich odpowiednim instytucjom krajowym oraz Komisji Europejskiej, odpowiedzialne jest Biuro Miêdzynarodowych Relacji Skarbowych w Ministerstwie Finansów.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 17 mins (2005-06-18 11:40:18 GMT)
--------------------------------------------------

Kontrola pog³êbiona

Kontrolê pog³êbion±, w rozumieniu art. 10 i 11 Rozporz±dzenia Komisji z dnia 2 marca 2001 r. Nr 438/2001, przeprowadza po polskiej stronie kontrola skarbowa. Kontrola pog³êbiona obejmuje miêdzy innymi:
· sprawdzanie skuteczno¶ci zastosowanych systemów zarz±dzania i kontroli,
· kontrolê 5% kwalifikowanych wydatków na poziomie instytucji na ró¿nych rozpatrywanych szczeblach (Instytucja Zarz±dzaj±ca, Instytucje Po¶rednicz±ce i Beneficjenci koñcowi, w tym Instytucje Wdra¿aj±ce ).
Kontrolê pog³êbion± wykonuje 12 urzêdów kontroli skarbowej (UKS-y) . Za jej koordynacjê, w tym wybór reprezentatywnej próby, jednolit± metodologiê kontroli, systematyzowanie wyników i przekazywanie ich odpowiednim instytucjom krajowym oraz Komisji Europejskiej, odpowiedzialne jest Biuro Miêdzynarodowych Relacji Skarbowych w Ministerstwie Finansów.
Selected response from:

Grażyna Lesińska
Poland
Grading comment
Musze wybrac propozycje Grazyny, choc wbrew wlasnej woli i wbrew slownikom na niektorych stronach internetowych. Niekonsekwencja jest porazajaca. Jednak tekst opiera sie na rozporzadzeniach, wiec musze sie tego trzymac. Kontrole poglebiona rozumiemy tu jako "zglebiona kontrole 5% wydatkow", jest ona tez wyrywkowa, bo "wyrywa" sie te 5% z kontekstu, a nastepnie sie je "doglebnie studiuje". Zycze duzej intuicji wszystkim, ktorzy tlumacza teksty unijne! Dzieki Grazynie i rjz:)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3StichprobenkontrolleGrażyna Lesińska
3 -1eingehende Kontrollerjz


Discussion entries: 15





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Stichprobenkontrolle


Explanation:
Kontrola pog³ebiona polega na tym,¿e instytucje.organy sprawdzaj± wyrywkowo 5% kwalifikowanych wydatków na poziomie instytucji na ró¿nych rozpatrywanych szczeblach (Instytucja Zarz±dzaj±ca, Instytucje Po¶rednicz±ce i Beneficjenci koñcowi, w tym Instytucje Wdra¿aj±ce ).
Czyli jest to kontrola wyrywkowa.
hjesli 5% sprawdzonych wydatków/faktur nie jest zgodnych z deklarowanymi we wniosku o datacjê to pozosta³ych 95% siê nie sprawdza.Od beneficjenta ¿ad± siê zwrotu dotacji z odestkami

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 14 mins (2005-06-18 11:37:17 GMT)
--------------------------------------------------

Sorry za literówki.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 17 mins (2005-06-18 11:40:05 GMT)
--------------------------------------------------

Kontrola pog³êbiona

Kontrolê pog³êbion±, w rozumieniu art. 10 i 11 Rozporz±dzenia Komisji z dnia 2 marca 2001 r. Nr 438/2001, przeprowadza po polskiej stronie kontrola skarbowa. Kontrola pog³êbiona obejmuje miêdzy innymi:
· sprawdzanie skuteczno¶ci zastosowanych systemów zarz±dzania i kontroli,
· kontrolê 5% kwalifikowanych wydatków na poziomie instytucji na ró¿nych rozpatrywanych szczeblach (Instytucja Zarz±dzaj±ca, Instytucje Po¶rednicz±ce i Beneficjenci koñcowi, w tym Instytucje Wdra¿aj±ce ).
Kontrolê pog³êbion± wykonuje 12 urzêdów kontroli skarbowej (UKS-y) . Za jej koordynacjê, w tym wybór reprezentatywnej próby, jednolit± metodologiê kontroli, systematyzowanie wyników i przekazywanie ich odpowiednim instytucjom krajowym oraz Komisji Europejskiej, odpowiedzialne jest Biuro Miêdzynarodowych Relacji Skarbowych w Ministerstwie Finansów.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 17 mins (2005-06-18 11:40:18 GMT)
--------------------------------------------------

Kontrola pog³êbiona

Kontrolê pog³êbion±, w rozumieniu art. 10 i 11 Rozporz±dzenia Komisji z dnia 2 marca 2001 r. Nr 438/2001, przeprowadza po polskiej stronie kontrola skarbowa. Kontrola pog³êbiona obejmuje miêdzy innymi:
· sprawdzanie skuteczno¶ci zastosowanych systemów zarz±dzania i kontroli,
· kontrolê 5% kwalifikowanych wydatków na poziomie instytucji na ró¿nych rozpatrywanych szczeblach (Instytucja Zarz±dzaj±ca, Instytucje Po¶rednicz±ce i Beneficjenci koñcowi, w tym Instytucje Wdra¿aj±ce ).
Kontrolê pog³êbion± wykonuje 12 urzêdów kontroli skarbowej (UKS-y) . Za jej koordynacjê, w tym wybór reprezentatywnej próby, jednolit± metodologiê kontroli, systematyzowanie wyników i przekazywanie ich odpowiednim instytucjom krajowym oraz Komisji Europejskiej, odpowiedzialne jest Biuro Miêdzynarodowych Relacji Skarbowych w Ministerstwie Finansów.

Grażyna Lesińska
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 24
Grading comment
Musze wybrac propozycje Grazyny, choc wbrew wlasnej woli i wbrew slownikom na niektorych stronach internetowych. Niekonsekwencja jest porazajaca. Jednak tekst opiera sie na rozporzadzeniach, wiec musze sie tego trzymac. Kontrole poglebiona rozumiemy tu jako "zglebiona kontrole 5% wydatkow", jest ona tez wyrywkowa, bo "wyrywa" sie te 5% z kontekstu, a nastepnie sie je "doglebnie studiuje". Zycze duzej intuicji wszystkim, ktorzy tlumacza teksty unijne! Dzieki Grazynie i rjz:)

24 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
kontrola pog³êbiona
eingehende Kontrolle


Explanation:
eingehende Kontrolle - wenn Rechnungswesen
vertiefte te¿ jest OK - grundsätzlich Zoll/Personendaten etc. -

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs 59 mins (2005-06-18 14:21:41 GMT)
--------------------------------------------------

Prüfungsmethode im Rahmen der systemgestützten Prüfung, die ergänzend zu Zuverlässigkeitsprüfungen oder analytischen Kontrollen angewandt wird. Vertiefte Prüfungen ermöglichen eine direkte und detaillierte Aufdeckung von Unstimmigkeiten

Reference Glos.staatliche Finanzkontrolle,Rechnungshof der E.G.,1989
(1)
TERM vertiefte Prüfung

I tyle: A jak juz chcemy dok³adnie to Stichprobenkontrolle jest tylko jedny z punktów kontroli pog³êbionej - teksty podane u adwersarki (wyra¼nie wypunktowane i okre¶lone, ¿e jest to tylko fragment ten kontroli). Dixi.


rjz
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 58

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Grażyna Lesińska: przeciwnie ( w stosunku do eingehend)!!!!!!! Nie ja, tylko ustawa! i nie wstępna tylko wyrywkowa bo 5 %!!!
48 mins
  -> bo ty to rozumiesz jako "wstępna" --- ale Rechnungshof nie ,-)