KudoZ home » Polish to German » International Org/Dev/Coop

konsumowac katalog

German translation: Katalog konsumieren


22:33 Jun 22, 2005
Polish to German translations [PRO]
Law/Patents - International Org/Dev/Coop / Strukturfonds
Polish term or phrase: konsumowac katalog
nie, jeszcze jestem przy zdrowych zmyslach:)

Kontekst: Beneficjenci, o ktorych mowa w Priorytecie I konsumuja katalog Beneficjentow koncowych.

Co to znaczy i jaka mielibyscie propozycje tlumaczenia na niem.?

Dzieki wielkie:)
Alicja Butkiewicz-Hübscher
Germany
German translation:Katalog konsumieren
Explanation:
K wird durch K. konsumiert
Mam wyja¶niaæ znacznie? Prawnie - "Konsumtion"
Def.: (Rechtsw.) das Aufgehen eines einfachen [strafrechtlichen] Tatbestandes in einem übergeordneten, umfassenderen.
Jak t³umacznie to tak, ale jak chcesz egzegezê - bo uwa¿asz sama, ¿e to za trudne - to t³uamczenie pragmatyczne - i mo¿sz to opisywaæ do skutku.
/im K. enthalten; im K. aufgegangen; durch K. erfasst/ etc.
Selected response from:

rjz
Grading comment
Dziekuje:)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Katalog konsumierenrjz
3Vorraussetzungen des Katalogs nachkommen/Kriterien des Katalogs erfüllenGrażyna Lesińska
3Katalog (von Maßnahmen) in Anspruch nehmen
Jerzy Czopik


Discussion entries: 12





  

Answers


8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Katalog (von Maßnahmen) in Anspruch nehmen


Explanation:
Die in der Priorität I genannten Begünstigten nehmen den Maßnahmenkatalog für (Endverbraucher) in Anspruch.

Tych skoñczonych beneficjentów chwilowo nie pamiêtam - co dla Ciebie nie powinno byæ problemem :-)
Natomiast konsumowania katalogu jakoœ nie bardzo mogê sobie wyobraziæ, za suchy i za gruby, nawet naostrzejszy nó¿ by siê na nim stêpi³. Dlatego mo¿e lepiej korzystaæ z jego dobrodziejstw.

--------------------------------------------------
Note added at 9 hrs 5 mins (2005-06-23 07:38:58 GMT)
--------------------------------------------------

Hmm, spe³niaæ przes³anki lub nale¿eæ do katalogu wydaje mi siê dalek¹ interpretacj¹. Formu³uj¹c to jako \"in Anspruch nehmen\" pozostajemy blisko konsumpcji, zostawiaj¹c nadal workowatoœæ tego sformu³owania. Niestety, jêzyk urzêdowy w PL jak i w RFN jest bardzo odleg³y od tego, co normalnie pod pojêciem jêzyka rozumiemy. Bardzo czêsto odnosi siê wra¿enie (poodobnie jak w przypadku dokumentów certyfikacyjnych, podrêczników zarz¹dzania jakoœci¹ itp.), ¿e sporz¹dzono je z premedytacj¹ takim jêzykiem, aby nikt poza bardzo w¹skim gronem \"specjalistów\" ich nie rozumia³. Bo przecie¿ je¿eli ka¿dy by je rozumia³, to ci \"specjaliœci\" byliby niepotrzebni, nieprawda¿?

Jerzy Czopik
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 12

9 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Vorraussetzungen des Katalogs nachkommen/Kriterien des Katalogs erfüllen


Explanation:
faktycznie jest to "kwiatek" (i nie jeden na dodatek)

Grażyna Lesińska
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 24

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
konsumowaæ katalog
Katalog konsumieren


Explanation:
K wird durch K. konsumiert
Mam wyja¶niaæ znacznie? Prawnie - "Konsumtion"
Def.: (Rechtsw.) das Aufgehen eines einfachen [strafrechtlichen] Tatbestandes in einem übergeordneten, umfassenderen.
Jak t³umacznie to tak, ale jak chcesz egzegezê - bo uwa¿asz sama, ¿e to za trudne - to t³uamczenie pragmatyczne - i mo¿sz to opisywaæ do skutku.
/im K. enthalten; im K. aufgegangen; durch K. erfasst/ etc.

rjz
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 58
Grading comment
Dziekuje:)