KudoZ home » Polish to German » Law: Contract(s)

rozwiazac umowe bez wypowiedzenia

German translation: den Vertrag fristlos kündigen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:rozwiazac umowe bez wypowiedzenia
German translation:den Vertrag fristlos kündigen
Entered by: Danuta Polanska

18:18 Jul 18, 2005
Polish to German translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s)
Polish term or phrase: rozwiazac umowe bez wypowiedzenia
czy to jest fristlos czy mit sofortiger Wirkung? czy jeszcze cos innego?

Dziekuje:)
Alicja Butkiewicz-Hübscher
Germany
fristlose Kündigung des Vertrages
Explanation:
czesto tez - außerordentliche Kündigung des Vertrages

bez wypowiedzenia = ze skutkiem natychmiastowym

Przyklad z prawa pracy, tu najczesciej spotkac mozna rozwianie umowy bez wypowiedzenia...

Ze skutkiem natychmiastowym mo¿na rozwi±zaæ ka¿dy rodzaj umowy o pracê. Pracodawca ma prawo rozwi±zania umowy o pracê bez wypowiedzenia z przyczyn...(Kodeks pracy)

Hat der Arbeitgeber fristlos gekündigt, so ist das Arbeitsverhältnis mit sofortiger Wirkung beendet.
Selected response from:

Danuta Polanska
Grading comment
dziekuje wszystkim:)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1fristlose Kündigung des VertragesDanuta Polanska
4 +1den Vertrag ohne Einhaltung der Kuendigungsfrist aufloesenemagnum
4s.u.Grażyna Lesińska


Discussion entries: 6





  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
s.u.


Explanation:
ka¿da umowa musi byæ wypowiedziana, rózny jest tylko okres wypowiedzenia/skutek.Powinno chyba byc " bez okresu wypowiedzenia"

S±dzê ,¿e w Twoim kontek¶cie chodzi o to,¿e ma byæ natychmiast rozwi±zana wiêc : mit sofortiger Wirkung.

Grażyna Lesińska
Poland
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 11

21 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
den Vertrag ohne Einhaltung der Kuendigungsfrist aufloesen


Explanation:
mit sofortiger Wirkung to jakby implizite to samo, ale to znaczy "ze skutkiem natychmiastowym". moze byc tez kuendigen, moze byc ohne Kuendigung, ale to co proponuje chyba tak jakos bardzoej po proawniczemu jest

emagnum
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Aga Blazek
3 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
fristlose Kündigung des Vertrages


Explanation:
czesto tez - außerordentliche Kündigung des Vertrages

bez wypowiedzenia = ze skutkiem natychmiastowym

Przyklad z prawa pracy, tu najczesciej spotkac mozna rozwianie umowy bez wypowiedzenia...

Ze skutkiem natychmiastowym mo¿na rozwi±zaæ ka¿dy rodzaj umowy o pracê. Pracodawca ma prawo rozwi±zania umowy o pracê bez wypowiedzenia z przyczyn...(Kodeks pracy)

Hat der Arbeitgeber fristlos gekündigt, so ist das Arbeitsverhältnis mit sofortiger Wirkung beendet.


    Reference: http://www.google.pl/search?hl=pl&client=firefox-a&rls=org.m...
Danuta Polanska
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 64
Grading comment
dziekuje wszystkim:)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Bozena Meske
19 hrs