KudoZ home » Polish to German » Law: Taxation & Customs

informacja o dochodach

German translation: Angaben zu Einkünften


12:03 Jan 20, 2008
Polish to German translations [PRO]
Law/Patents - Law: Taxation & Customs
Polish term or phrase: informacja o dochodach
PIT-11
Mam problem z odróżnieniem "informacji" podatkowej od "zeznania" podatkowego. Nie jestem pewna czy "informację" mogę przetłumaczych jako "Erklärung".
Za objaśnienie mi tej różnicy bylabym niezmiernie wdzięczna.
Alina Brockelt
German translation:Angaben zu Einkünften
Explanation:
zeznanie podatkowe to inaczej deklaracja podatkowa, Einkommenssteuererklärung
informacja o dochodach - chodzi o wysokość osiągniętego dochodu, dostaje się ją od pracodawcy dla potrzeb rozliczenia deklaracji podatkowej za miniony rok- napisałabym po prostu Einkünfte (und geleistete Vorauszahlungen im Kalendarjahr X), lub Angaben zu Einkünften und geleiteten Vorauszahlungen im Kalenderjahr X

--------------------------------------------------
Note added at 11 Stunden (2008-01-20 23:21:24 GMT)
--------------------------------------------------

und geleisteten Vorauszahlungen auf die Einkommensteuer

Selected response from:

jniewinska
Grading comment
Dziękuję bardzo! Po szczegółowej lekturze informacji o PIT-ach przetłumaczyłam to jednak jako "Erklärung über Einkünfte und Vorauszahlungen auf die Einkommenssteuer"
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1Angaben zu Einkünftenjniewinska
3Angaben zum Einkommeniceblue


Discussion entries: 2





  

Answers


10 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
Angaben zu Einkünften


Explanation:
zeznanie podatkowe to inaczej deklaracja podatkowa, Einkommenssteuererklärung
informacja o dochodach - chodzi o wysokość osiągniętego dochodu, dostaje się ją od pracodawcy dla potrzeb rozliczenia deklaracji podatkowej za miniony rok- napisałabym po prostu Einkünfte (und geleistete Vorauszahlungen im Kalendarjahr X), lub Angaben zu Einkünften und geleiteten Vorauszahlungen im Kalenderjahr X

--------------------------------------------------
Note added at 11 Stunden (2008-01-20 23:21:24 GMT)
--------------------------------------------------

und geleisteten Vorauszahlungen auf die Einkommensteuer



jniewinska
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 2
Grading comment
Dziękuję bardzo! Po szczegółowej lekturze informacji o PIT-ach przetłumaczyłam to jednak jako "Erklärung über Einkünfte und Vorauszahlungen auf die Einkommenssteuer"

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  quaderno
23 hrs
  -> dziękuję

18 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Angaben zum Einkommen


Explanation:
zdecydowanie lepiej googluje
forum.jurathek.de/archive/index.php/t-1253.html
www.deutsche-rentenversicherung-bund.de/.../04__Formulare__...
www.rhein-kreis-neuss.de/de/buergerservice/formulare_publik...

iceblue
Austria
Native speaker of: Native in PolishPolish