KudoZ home » Polish to German » Law (general)

spadkobierca po...

German translation: der Erbe des ...


12:10 Jul 4, 2007
Polish to German translations [PRO]
Law (general)
Polish term or phrase: spadkobierca po...
Sąd postanawia
dopuścić dowód z przesluchania pani X w trybie art. 3-4 kpc celem ustalenia spadkobierców po panu YY.
klick
Poland
German translation:der Erbe des ...
Explanation:
der Erbe/die Erbin des Verstorbenen etc.

--------------------------------------------------
Note added at 1 Stunde (2007-07-04 13:34:49 GMT)
--------------------------------------------------

Vermächtnisnehmer
Vermächtnisnehmer sind Personen, denen der Erblasser zwar nicht die Erbenstellung, jedoch einen Anspruch gegen den Erben auf Herausgabe bestimmter Gegenstände oder von Geld zugedacht hat.
Wg Kilian Vermächtnisnehmer to zapisobiorca, i zgodnie z powyższą definicją nie ma statusu spadkobiercy.

... Jeśli jednak szczególnie zależy nam, by właśnie konkretny przedmiot naszego majątku przypadł wybranej przez nas osobie, np. samochód chcemy przeznaczyć najlepszemu przyjacielowi, takie rozwiązanie również jest możliwe. W tym celu należy ustanowić w testamencie stosowny zapis. Zapis stanowi zobowiązanie nałożone przez spadkodawcę na spadkobiercę (ustawowego lub testamentowego), by ten po otrzymaniu swojego udziału spadkowego przekazał stosowny przedmiot określonej osobie (zapisobiorcy). Zapisobiorca zatem spadkobiercą już nie jest. ...
Selected response from:

bdasler
Poland
Grading comment
dzięki za pomoc :-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4der Erbe des ...bdasler
4 -1Vermächtnisnähmer des ..
Alicja Bloemer


Discussion entries: 2





  

Answers


50 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
Vermächtnisnähmer des ..


Explanation:
moze tez byc Erbnehmer

Alicja Bloemer
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 36

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  bdasler: patrz wyjaśnienie do Vermächtnisnehmer. pozdr. bt
46 mins

9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
der Erbe des ...


Explanation:
der Erbe/die Erbin des Verstorbenen etc.

--------------------------------------------------
Note added at 1 Stunde (2007-07-04 13:34:49 GMT)
--------------------------------------------------

Vermächtnisnehmer
Vermächtnisnehmer sind Personen, denen der Erblasser zwar nicht die Erbenstellung, jedoch einen Anspruch gegen den Erben auf Herausgabe bestimmter Gegenstände oder von Geld zugedacht hat.
Wg Kilian Vermächtnisnehmer to zapisobiorca, i zgodnie z powyższą definicją nie ma statusu spadkobiercy.

... Jeśli jednak szczególnie zależy nam, by właśnie konkretny przedmiot naszego majątku przypadł wybranej przez nas osobie, np. samochód chcemy przeznaczyć najlepszemu przyjacielowi, takie rozwiązanie również jest możliwe. W tym celu należy ustanowić w testamencie stosowny zapis. Zapis stanowi zobowiązanie nałożone przez spadkodawcę na spadkobiercę (ustawowego lub testamentowego), by ten po otrzymaniu swojego udziału spadkowego przekazał stosowny przedmiot określonej osobie (zapisobiorcy). Zapisobiorca zatem spadkobiercą już nie jest. ...


bdasler
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 55
Grading comment
dzięki za pomoc :-)