ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » Polish to German » Law/Patents

ewidencja gruntów

German translation: Liegenschaftskataster

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:ewidencja gruntów i budynków
German translation:Liegenschaftskataster
Entered by: Grzegorz Cygan

13:49 Apr 8, 2003
Polish to German translations [Non-PRO]
Law/Patents
Polish term or phrase: ewidencja gruntów
nieruchomości
Agnieszka Socha
Liegenschaftskataster
Explanation:
Ewidencja gruntów i budynków

Przed kupnem dzia³ki powinieneœ zweryfikowaæ równie¿ dane zawarte w ewidencji gruntów i budynków. Jest ona prowadzona przez wydzia³y geodezji w starostwach powiatowych i w odniesieniu do gruntów zawiera informacje dotycz¹ce ich po³o¿enia, granic, rodzajów u¿ytkowych i klas gleboznawczych, oznaczenie ksi¹g wieczystych (lub zbiorów dokumentów). Ewidencja zawiera te¿ informacje dotycz¹ce w³aœciciela gruntu (osoby fizyczne i prawne), informacje o wpisaniu do rejestru zabytków i ewentualnie o wartoœci nieruchomoœci. Informacje zawarte w tzw. operacie ewidencji gruntów i budynków s¹ jawne, udzielane za odp³atnoœci¹. Sprawdzenie danych w ewidencji gruntów i budynków jest niezbêdne, zw³aszcza w sytuacji, gdy nie jest Ci dobrze znany w³aœciciel dzia³ki i strona sprzedaj¹ca nie okaza³a aktualnego wypisu z rejestru gruntów.

http://www.bzwbk.pl/u235/navi/195004


Das Liegenschaftskataster
als amtliches Verzeichnis im Sinne der Grundbuchordnung, enthält Angaben zu Grenzen, Flurstücken, Gebäuden und zu deren Lage und Abgrenzung in der Örtlichkeit. Neben der geometrischen Form und dem räumlichen Bezugssystem der Liegenschaften sind im Liegenschaftskataster Nutzungsarten, Ertragsfähigkeit nach der Reichsbodenschätzung, Flächeninhalt, Klassifizierungen und Hinweise auf öffentlich-rechtliche Festsetzungen (z.B. Naturschutzgebiete) enthalten. Die Eigentümerangaben werden nachrichtlich in Übereinstimmung mit dem Grundbuch geführt.

Selected response from:

Grzegorz Cygan
Grading comment
Dziêkujê serdecznie
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Grundstücksverzeichnis
Aleksandra Bettin
5Grundstückkataster
Ewunia
4LiegenschaftskatasterGrzegorz Cygan
4Kataster
Paulus


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Grundstücksverzeichnis


Explanation:
w slownikach nic nie znalazlam; to moja propozycja...

Aleksandra Bettin
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrzej Lejman: chyba tak; zobacz: http://www.bundesdienste.at/d/lexikon.html
22 mins

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Grundstückkataster


Explanation:
Kataster ´= urzêdowy spis gruntów i budynków zawieraj¹cy dane o powierzchni gruntów , dochodowoœci , sporz¹dzany do celów podatkowych .

Kilka tygodni temu t³umaczy³am umowy nabycia nieruchomoœci gruntowej i wyst¹pi³o to pojêcie ,

Ewunia
Poland
PRO pts in pair: 8

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Kataster


Explanation:
Tak sie to nazywa...




    Reference: http://www.noor.de/immobilienlexikon/kataster.html
    Reference: http://www.gtz.de/lamin/deutsch/kataster/
Paulus
PRO pts in pair: 143

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Liegenschaftskataster


Explanation:
Ewidencja gruntów i budynków

Przed kupnem dzia³ki powinieneœ zweryfikowaæ równie¿ dane zawarte w ewidencji gruntów i budynków. Jest ona prowadzona przez wydzia³y geodezji w starostwach powiatowych i w odniesieniu do gruntów zawiera informacje dotycz¹ce ich po³o¿enia, granic, rodzajów u¿ytkowych i klas gleboznawczych, oznaczenie ksi¹g wieczystych (lub zbiorów dokumentów). Ewidencja zawiera te¿ informacje dotycz¹ce w³aœciciela gruntu (osoby fizyczne i prawne), informacje o wpisaniu do rejestru zabytków i ewentualnie o wartoœci nieruchomoœci. Informacje zawarte w tzw. operacie ewidencji gruntów i budynków s¹ jawne, udzielane za odp³atnoœci¹. Sprawdzenie danych w ewidencji gruntów i budynków jest niezbêdne, zw³aszcza w sytuacji, gdy nie jest Ci dobrze znany w³aœciciel dzia³ki i strona sprzedaj¹ca nie okaza³a aktualnego wypisu z rejestru gruntów.

http://www.bzwbk.pl/u235/navi/195004


Das Liegenschaftskataster
als amtliches Verzeichnis im Sinne der Grundbuchordnung, enthält Angaben zu Grenzen, Flurstücken, Gebäuden und zu deren Lage und Abgrenzung in der Örtlichkeit. Neben der geometrischen Form und dem räumlichen Bezugssystem der Liegenschaften sind im Liegenschaftskataster Nutzungsarten, Ertragsfähigkeit nach der Reichsbodenschätzung, Flächeninhalt, Klassifizierungen und Hinweise auf öffentlich-rechtliche Festsetzungen (z.B. Naturschutzgebiete) enthalten. Die Eigentümerangaben werden nachrichtlich in Übereinstimmung mit dem Grundbuch geführt.




    Reference: http://www.vermessungsamt-bad-toelz.de/aglb.htm
    Reference: http://www.lkvk.saarland.de/9723.htm
Grzegorz Cygan
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 211
Grading comment
Dziêkujê serdecznie