KudoZ home » Polish to German » Linguistics

zgłoska wybuchowa

German translation: explosiver Laut


09:12 Sep 4, 2008
Polish to German translations [PRO]
Tech/Engineering - Linguistics / terminologia językoznawcza
Polish term or phrase: zgłoska wybuchowa
W opisie technicznym, jedna z funkcji konferencyjnego systemu nagłośnieniowego: eliminacja zgłosek wybuchowych.
Andrzej Mierzejewski
Poland
German translation:explosiver Laut
Explanation:
a nie będzie to po prostu jak powyżej?

poza tym to raczej głoska a nie zgłoska :)

--------------------------------------------------
Note added at 10 Min. (2008-09-04 09:22:54 GMT)
--------------------------------------------------

o tu nawet jest w opsie mikrofonu:
http://www.musikland-online.de/onlineshop_mikro290357207_AKG...



--------------------------------------------------
Note added at 11 Min. (2008-09-04 09:23:37 GMT)
--------------------------------------------------

Der eingebaute Popschutz reduziert bei zu nahem Besprechungsabstand die
unangenehmen Nebenerscheinungen von Explosivlauten.
Selected response from:

Joanna Sadowska
Grading comment
Poppschutz-Funktion rulezzz.
Danke!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1explosiver Laut
Joanna Sadowska
4 +1Plosiv/Plosivlaut/Explosivlaut
Renata Gulde


Discussion entries: 6





  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Plosiv/Plosivlaut/Explosivlaut


Explanation:
http://de.wikipedia.org/wiki/Plosiv

Renata Gulde
Specializes in field
Native speaker of: Polish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Angela Nowicki
36 mins

neutral  Crannmer: W kontekście językoznawstwa jak najbardziej. W kontekście mikrofonów i nagrywania dźwięku niekoniecznie.
57 mins
  -> Zgadzam się. I dziękuję za merytoryczny komentarz :)

8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
explosiver Laut


Explanation:
a nie będzie to po prostu jak powyżej?

poza tym to raczej głoska a nie zgłoska :)

--------------------------------------------------
Note added at 10 Min. (2008-09-04 09:22:54 GMT)
--------------------------------------------------

o tu nawet jest w opsie mikrofonu:
http://www.musikland-online.de/onlineshop_mikro290357207_AKG...



--------------------------------------------------
Note added at 11 Min. (2008-09-04 09:23:37 GMT)
--------------------------------------------------

Der eingebaute Popschutz reduziert bei zu nahem Besprechungsabstand die
unangenehmen Nebenerscheinungen von Explosivlauten.

Joanna Sadowska
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Poppschutz-Funktion rulezzz.
Danke!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Crannmer: funkcja eliminacji zgłosek wybuchowych - (eingeb./integr.) Pop(p)schutz(-Funktion)
1 hr