KudoZ home » Polish to German » Medical: Dentistry

zabiegi lecznicze i profilaktyczne

German translation: Behandlungs- und Prophylaxemaßnahmen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:zabiegi lecznicze i profilaktyczne
German translation:Behandlungs- und Prophylaxemaßnahmen
Entered by: Fiolka

06:34 Jun 29, 2007
Polish to German translations [PRO]
Medical - Medical: Dentistry
Polish term or phrase: zabiegi lecznicze i profilaktyczne
na zaświadczeniu od stomatologa:

systematycznie wykonywane są zabiegi lecznicze i profilatyczne
Fiolka
Behandlungs- und Prophylaxemaßnahmen
Explanation:
Systematisch werden Behandlungs- und Prophylaxemaßnahmen geführt
Selected response from:

Jarek Kołodziejczyk
Poland
Grading comment
dziękuję serdecznie
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Heil- und Vorsorgemaßnahmen
Sonja Stankowski
4 +1Behandlungs- und Prophylaxemaßnahmen
Jarek Kołodziejczyk


  

Answers


24 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Behandlungs- und Prophylaxemaßnahmen


Explanation:
Systematisch werden Behandlungs- und Prophylaxemaßnahmen geführt

Jarek Kołodziejczyk
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 156
Grading comment
dziękuję serdecznie

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Alicja Butkiewicz-Hübscher
1 hr
  -> thx, też jestem przekonany do tego tłumaczenia :)

neutral  Alina Brockelt: Z "Prophylaxemaßnahmen" się zgadzam, ale "Behandlungsmaßnahmen" to nie bardzo po niemiecku ;-)
1 day45 mins
  -> Nie bardzo po niemiecku? ok, może więc być Therapiemaßnahmen :)

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Heil- und Vorsorgemaßnahmen


Explanation:
lecznicze sind nun mal Heil- und nicht Behandlungs-Maßnahmen und Prophilaxe heißt eher Vorsorge

--------------------------------------------------
Note added at 11 Stunden (2007-06-29 18:02:40 GMT)
--------------------------------------------------

Also, Vorbeugung ist für mich eher Verhinderung von Schlimmeren oder bei Unfällen. Vorsorge ist das, was ein Arzt macht, damit es nicht zu Krankheiten kommt. Dafür gibt es dann Vorsorgeuntersuchungen.

--------------------------------------------------
Note added at 12 Stunden (2007-06-29 19:27:57 GMT)
--------------------------------------------------

Nie chce sie tutaj klocic, ale mysle, ze i stomatolog i lekarz maja "Vorsorge", i jezeli to zaswiadczenie, to pewnie o to chodzi, ze pacjent zadbal w czasie o swoje zeby

--------------------------------------------------
Note added at 13 Stunden (2007-06-29 20:00:35 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.zahngesundheit-online.com/Prophylaxe/Prophylaxe_I...

Sonja Stankowski
Germany
Native speaker of: Native in GermanGerman

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Jarek Kołodziejczyk: mit Heilen mag es stimmen, obwohl man in der Zahnmedizin eher behandelt als heilt. Prophylaxe heisst Vorbeugung, Verhütung. Piszesz o tym samym innymi słowami :)
5 hrs

neutral  Alicja Butkiewicz-Hübscher: Pytanie dot. stomatologa.W tym kontekscie odp. Jarka jest prawidlowa.Twoja - w innym kontekscie med.
6 hrs