KudoZ home » Polish to German » Metrology

ochyłka prostokątności

German translation: Abweichung von der Rechtwinkligkeit


10:22 Feb 13, 2008
Polish to German translations [PRO]
Tech/Engineering - Metrology / Program certyfikacji drzwi przeciwpożarowych
Polish term or phrase: ochyłka prostokątności
Myślę, że jest to tożsame z odchyłką prostopadłości. "Senkrechtsabweichung", "Rechteckabweichung"? Na pewno "Abweichung":)
maczek
German translation:Abweichung von der Rechtwinkligkeit
Explanation:
Abweichung von der Rechtwinkligkeit

http://www.google.de/search?hl=de&q=abweichung der rechtwink...
Selected response from:

Crannmer
Grading comment
Tak, to jest to. Dziękuję.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Abweichung von der Rechtwinkligkeit
Crannmer
4RechteckabweichungPeter Kissik
2quadratische AbweichungFiolka


  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Rechteckabweichung


Explanation:
Ganz bestimmt nicht "Senkrechtabweichung"!

Peter Kissik
Germany
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in SlovakSlovak
Notes to answerer
Asker: Das passt mir auch nicht so gut, keine Treffer in der Suchmaschine. Da es eine in der Technik geläufige Abweichung ist (besonders im Maschinenbau), sollte es mindestens einige zehn Treffer geben.


41 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
quadratische Abweichung


Explanation:
rzuciło mi się w oczy w google




Fiolka
Native speaker of: Native in PolishPolish
Notes to answerer
Asker: To już coś, tylko że jest to pojęcie z zakresu statystyki, chodzi o średni błąd kwadratowy (np. pomiaru lub wielkości liczonej pośrednio). Mnie chodzi bardziej o pojęcie z zakresu metrologii, czyli o odchyłkę dwóch prostych od kąta 90°.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Crannmer: das ist ein Terminus aus der Statistik und Mathematik :-) http://de.wikipedia.org/wiki/Mittlere_quadratische_Abweichun...
19 mins

59 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Abweichung von der Rechtwinkligkeit


Explanation:
Abweichung von der Rechtwinkligkeit

http://www.google.de/search?hl=de&q=abweichung der rechtwink...


Crannmer
PRO pts in category: 36
Grading comment
Tak, to jest to. Dziękuję.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Witold Palka: tylko tak.
53 mins
  -> thx