KudoZ home » Polish to German » Other

kolor morski

German translation: Meeresgrün, Meeresblau, Türkis


16:57 Sep 1, 2006
Polish to German translations [PRO]
Other
Polish term or phrase: kolor morski
barwa nadwozia: morski
Malgorzata Kozarzewska
German translation:Meeresgrün, Meeresblau, Türkis
Explanation:
zaleznie od odcienia
Selected response from:

Alicja Bloemer
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2Meeresgrün, Meeresblau, Türkis
Alicja Bloemer
4Ocean/Ocean-Blau
Tomasz Sieniuć
3türkisblau
klick
3meeresblau
aerduch


Discussion entries: 1





  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
Meeresgrün, Meeresblau, Türkis


Explanation:
zaleznie od odcienia

Alicja Bloemer
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 32
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  bezowski
3 hrs
  -> dziekuje

agree  iceblue
3 days15 hrs

15 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
meeresblau


Explanation:
tak brzmi tłumaczenie z kręgu tekstylylnego, nie jestem jednak pewna, czy w przypadku nadwozia będzie to określenie typowe, zawsze jednak można określić ten kolor jako "blau", ewentualnie "gruenblau", widziałam też określenie "dunkelblau" jako "meeresblau"

aerduch
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 20

17 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Ocean/Ocean-Blau


Explanation:
Szkoda, ze nie podalas kontekstu. W katalogach znalazlabys cos takiego:
Ocean Light Blue (Metallic), Ocean Depth, Ocean Blau Metallic, Ocean Blue Killed...

Tomasz Sieniuć
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  aerduch: określenia barw niekoniecznie pokrywają się z naszą percepcją, Meeresblau a Ocean Blau mogą się jednak różnić, co widać przeglądając strony samochodowe... ponadto dochodzą jeszcze wyobrażenia barw niejednokrotnie trudne do zweryfikowania werbalniem
6 hrs
  -> Bardzo madrze powiedziane. Wiadomo, ze jezyk i percepcja to dwie rozne sprawy :-)

3 days3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
türkisblau


Explanation:
ja bym sie oparla na systemie RAL, nr 5018
http://www.leodruck.de/Bilder/Download/RAL-Farbtabelle.pdf#s...

klick
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 24