KudoZ home » Polish to German » Other

sentencja

German translation: tresc


14:52 Oct 22, 2006
Polish to German translations [PRO]
Other
Polish term or phrase: sentencja
w decyzji o dopuszczeniu na I rok studiow
".. orzeczono jak w sentencji..."
czy bedzie w tym przypadku adekwatne "Urteilstenor"
jadwiga
German translation:tresc
Explanation:

moim zdaniem sentencja oznacza tresc czegos, tu:wyroku lub orzeczenia
cyt."...Na stronach Trybunału Konstytucyjnego opublikowano komunikat po wczorajszym orzeczeniu ustawy z 29 grudnia 2005 roku o przekształceniach i zmianach w podziale zadań i kompetencji organów państwowych właściwych w sprawach łączności, radiofonii i telewizji. Dostępna jest również sentencja samego wyroku. Wyrok jest ostateczny, a jego sentencja podlega ogłoszeniu w Dzienniku Ustaw. "


cyt: "Urteilstenor, Zivil
Zum Urteilstenor gehören die Entscheidung in der Hauptsache und die Nebenentscheidungen über die Kosten und die vorläufige Vollstreckbarkeit des Urteils. Bei der Vollstreckung stützt sich der Gerichtsvollzieher allein auf den Tenor. Daher ist es entscheidend, dass der Tenor exakt abgefasst wird, so dass man erkennen kann, was vollstreckt werden soll."

--------------------------------------------------
Note added at 36 Min. (2006-10-22 15:29:14 GMT)
--------------------------------------------------

Inhalt, oczywiscie :)
Selected response from:

Magdalena Silf
Germany
Grading comment
pozostane przy tym tlumaczeniu, dziekuje
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1Urteilstenor/UrteilsformelUrszula Kołodziej
3Satz
aerduch
3trescMagdalena Silf


  

Answers


29 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
tresc


Explanation:

moim zdaniem sentencja oznacza tresc czegos, tu:wyroku lub orzeczenia
cyt."...Na stronach Trybunału Konstytucyjnego opublikowano komunikat po wczorajszym orzeczeniu ustawy z 29 grudnia 2005 roku o przekształceniach i zmianach w podziale zadań i kompetencji organów państwowych właściwych w sprawach łączności, radiofonii i telewizji. Dostępna jest również sentencja samego wyroku. Wyrok jest ostateczny, a jego sentencja podlega ogłoszeniu w Dzienniku Ustaw. "


cyt: "Urteilstenor, Zivil
Zum Urteilstenor gehören die Entscheidung in der Hauptsache und die Nebenentscheidungen über die Kosten und die vorläufige Vollstreckbarkeit des Urteils. Bei der Vollstreckung stützt sich der Gerichtsvollzieher allein auf den Tenor. Daher ist es entscheidend, dass der Tenor exakt abgefasst wird, so dass man erkennen kann, was vollstreckt werden soll."

--------------------------------------------------
Note added at 36 Min. (2006-10-22 15:29:14 GMT)
--------------------------------------------------

Inhalt, oczywiscie :)

Example sentence(s):
  • Sentencja wyroku TK w sprawie ustawy medialnej

    Reference: http://prawo.vagla.pl/node/6107
    Reference: http://www.lexexakt.de/glossar/urteilstenorzivil.php
Magdalena Silf
Germany
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8
Grading comment
pozostane przy tym tlumaczeniu, dziekuje

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Satz


Explanation:
ewent. Spruch
IMHO

aerduch
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 20

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Urteilstenor/Urteilsformel


Explanation:
Sentencja wyroku zawiera oznaczenie sądu, stron, sprawy itp. oraz rozstrzygnięcie sądu. Dalej następuje uzasadnienie wyroku.

Urszula Kołodziej
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  aerduch: czy ten termin dotyczy także decyzji uczeni wyższych (komisji rekrutacyjnej)?
17 mins
  -> może faktycznie lepiej sam Tenor, ale na pewno sentencja to Tenor

agree  rjz
1264 days