KudoZ home » Polish to German » Other

Pascha

German translation: Pascha -( Ostern) Kaese Kuchen


13:17 Mar 27, 2003
Polish to German translations [Non-PRO]
Polish term or phrase: Pascha
menu, deser, ciasto?
Agnieszka Socha
German translation:Pascha -( Ostern) Kaese Kuchen
Explanation:
Nie jestem do tego przekonana, ale spójrz na przepis:

Pascha
1 kg sera twarogowego,
5 ¿ó³tek,
20 dag mas³a,
butelka œmietany,
35 dag cukru,
2 laski wanilii,
10 dag migda³ów,
10 dag rodzynek

Twaróg przetrzeæ przez sito lub przepuœciæ przez maszynkê. ¯ó³tka utrzeæ z cukrem i dodaæ œmietanê. Ogrzaæ na ogniu prawie do zagotowania (mieszaæ, nie gotowaæ). Zdj¹æ z ognia, dodaæ do masy jajeczno-smietanowej mas³o, przetarty ser, posiekane bakalie. Masê wy³o¿yæ na zwil¿on¹ wod¹ i wysmarowan¹ mas³em serwete. Brzegi serwety mocno zwi¹zaæ. Uformowana bryle w³o¿yæ do miski i wstawiæ do lodówki. Zamroziæ. Wyj¹æ z serwety bezpoœrednio przed podaniem.

Selected response from:

bartek
Grading comment
Dziêki, na bank o to chodzi
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1Pascha -( Ostern) Kaese Kuchen
bartek
3Passah
Anna Bittner


  

Answers


25 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Passah


Explanation:
Pas|cha [...sça], das; -s [kirchenlat. pascha < griech. páscha] usw. (ökum.): Passah usw.

Pas|sah das; -s <hebr.-gr.-lat.>: 1. jüdisches Fest zum Gedenken an den Auszug aus Ägypten; vgl. Azymon (2). 2. beim Passahmahl gegessenes Lamm

Moze o to chodzi??

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-27 13:56:31 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Zobacz czy opis z tych linkow odpowiada Twojemu kontekstowi:

http://www.sungaya.de/schwarz/juden/pessah.htm

http://www.kathjugendstellekelheim.de/Inhalt/archivrezepte/l...

Anna Bittner
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1101

28 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
Pascha -( Ostern) Kaese Kuchen


Explanation:
Nie jestem do tego przekonana, ale spójrz na przepis:

Pascha
1 kg sera twarogowego,
5 ¿ó³tek,
20 dag mas³a,
butelka œmietany,
35 dag cukru,
2 laski wanilii,
10 dag migda³ów,
10 dag rodzynek

Twaróg przetrzeæ przez sito lub przepuœciæ przez maszynkê. ¯ó³tka utrzeæ z cukrem i dodaæ œmietanê. Ogrzaæ na ogniu prawie do zagotowania (mieszaæ, nie gotowaæ). Zdj¹æ z ognia, dodaæ do masy jajeczno-smietanowej mas³o, przetarty ser, posiekane bakalie. Masê wy³o¿yæ na zwil¿on¹ wod¹ i wysmarowan¹ mas³em serwete. Brzegi serwety mocno zwi¹zaæ. Uformowana bryle w³o¿yæ do miski i wstawiæ do lodówki. Zamroziæ. Wyj¹æ z serwety bezpoœrednio przed podaniem.



bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 122
Grading comment
Dziêki, na bank o to chodzi

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ewunia
5 hrs
  -> Dzięki, Ewuniu