KudoZ home » Polish to German » Other

Verräumen

German translation: rozstawianie / uk³adanie


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:Verräumen
German translation:rozstawianie / uk³adanie
Entered by: bdasler

08:33 Mar 4, 2004
Polish to German translations [PRO]
Other
Polish term or phrase: Verräumen
Insbesondere ist die Umfeldhygiene, hierzu zählen z. B. Meldung von Temperaturschwankungen in Mopro- und TK-Einrichtungen, Schädlingsbefall, Rauchverbot in Verkaufs- und Lagerräumen und das Verräumen von Waren nach dem „Alt vor Neu-Prinzip“ sowie die Personalhygiene, hierzu zählt das persönliche Hygieneverhalten, zu beachten.

Chodzi o znaczenie słowa Verräumen.

Z góry dzięki za pomoc.
bdasler
Poland
rozstawianie / uk³adanie
Explanation:
Nie podam konkretnego linku, ale tak mi wynika z przeczytaniu treœci kilku stron w internecie. W twoim przypadku chodzi o ustawianie towarów zgodnie z zasad¹ "stare przed nowym" tzn. jogurty z dat¹ wa¿noœci do 05.03.2004 zostan¹ ustawione z przodu, a jogurty z dat¹ wa¿noœci do 15.04.2004 za nimi. Nieœwiadomy klient weŸmie jogurt, który MUSI zostaæ sprzedany wczeœniej. Mo¿na siê zastanowiæ nad s³owem "pozycjonowanie", ale czy ja wiem....

--------------------------------------------------
Note added at 11 mins (2004-03-04 08:44:15 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.agentur-ross.de/regal.htm
Jestem przkonany na 95% :)
Selected response from:

SATRO
Poland
Grading comment
Dziêkujê wszystkim, jest to fragment instrukcji dla sklepu dotycz¹cej m.in. higieny. Zatem chodzi najpewniej o sposób uk³adania towaru na pó³kach opisany przez Henryka.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4sortowaniemariamik
3przesortowanie
Alina Brockelt
3Vermutunghenryk
3rozstawianie / uk³adanie
SATRO


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Verräumen
rozstawianie / uk³adanie


Explanation:
Nie podam konkretnego linku, ale tak mi wynika z przeczytaniu treœci kilku stron w internecie. W twoim przypadku chodzi o ustawianie towarów zgodnie z zasad¹ "stare przed nowym" tzn. jogurty z dat¹ wa¿noœci do 05.03.2004 zostan¹ ustawione z przodu, a jogurty z dat¹ wa¿noœci do 15.04.2004 za nimi. Nieœwiadomy klient weŸmie jogurt, który MUSI zostaæ sprzedany wczeœniej. Mo¿na siê zastanowiæ nad s³owem "pozycjonowanie", ale czy ja wiem....

--------------------------------------------------
Note added at 11 mins (2004-03-04 08:44:15 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.agentur-ross.de/regal.htm
Jestem przkonany na 95% :)

SATRO
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 94
Grading comment
Dziêkujê wszystkim, jest to fragment instrukcji dla sklepu dotycz¹cej m.in. higieny. Zatem chodzi najpewniej o sposób uk³adania towaru na pó³kach opisany przez Henryka.

11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Verräumen
Vermutung


Explanation:
vermute, dass es sich um das ständige Verschieben einer Ware in der Art handelt, dass immer die ältere Charge vorne liegt; im Normalfall wäre es nämlich so: im Regal liegen Produkte, einige davon werden entnommen; dann kommt eine neue Lieferung; wenn diese einfach dazugelegt werden, dann liegt die neue Lieferung vorne, während die "alte" hinten liegt und nie zum Einsatz kommt; also wird zuerst die alte Ware nach vorne gelegt und die neue Lieferung dann nach hinten;
müßte also ein Begriff aus dem Lagerwesen sein; jedoch ohne Gewähr

henryk

13 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
przesortowanie


Explanation:
przekladanie, sortowanie

propozycje

--------------------------------------------------
Note added at 2004-03-04 08:50:28 (GMT)
--------------------------------------------------

a tak swoja droga, slowa tego nie ma w DUDENIE


    Reference: http://www.google.de/search?q=przesortowanie&ie=ISO-8859-1&h...
Alina Brockelt
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 55

19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Verräumen
sortowanie


Explanation:
sortowanie towarów zgodnie z zasad¹ "starsze przed nowszym"

mariamik
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8