KudoZ home » Polish to German » Printing & Publishing

pismo jednoelementowe

German translation: dicktengleiche Schrift (Festbreitschrift)


00:06 Feb 21, 2006
Polish to German translations [PRO]
Tech/Engineering - Printing & Publishing
Polish term or phrase: pismo jednoelementowe
... napisy występujące w identyfikatorze pojazdu kolejowego, wykonuje się w następujący sposób: pismem prostym, jednoelementowym, bezszeryfowym;
Aleksandra Kwasnik
German translation:dicktengleiche Schrift (Festbreitschrift)
Explanation:
Jendoelementowe czyli grubosc wszystkich znakow jednakowa;)
Porownaj tutaj:
kroje jednoelementowe – wszystkie kroje pisma, w których litery (i oczywiœcie wszystkie pozosta³e znaki) s¹ zbudowane z kresek tej samej szerokoœci (czyli gruboœci). Inna nazwa to kroje linearne.
kroje dwuelementowe – w odró¿nieniu od krojów jednoelementowych, kreski stanowi¹ce znaki w tych krojach mog¹ ró¿niæ siê szerokoœci¹
Deutsch:
Unter Dickte wird die Breite des Schriftkegels verstanden. Diese ist bei den meisten Druckschriften für die einzelnen Zeichen unterschiedlich. Lediglich in den Schriften, die einer Schreibmaschinenschrift ähneln, haben alle Zeichen die gleiche Dickte. Diese Schriften heißen dicktengleiche Schriften (engl. monospaced fonts). Schriften unterschiedlicher Dickte werden als Proportionalschriften bezeichnet.
Selected response from:

kocur
Grading comment
Uprzejmie wszystkim dziekuje!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4nichtproportionale Schriftart
Tomasz Sieniuć
4dicktengleiche Schrift (Festbreitschrift)
kocur
4ohne Leerzeichen
Andrzej Mierzejewski


Discussion entries: 1





  

Answers


7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ohne Leerzeichen


Explanation:
bez spacji wewn¹trz napisu/oznakowania

Andrzej Mierzejewski
Poland
Works in field
Native speaker of: Polish

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
dicktengleiche Schrift (Festbreitschrift)


Explanation:
Jendoelementowe czyli grubosc wszystkich znakow jednakowa;)
Porownaj tutaj:
kroje jednoelementowe – wszystkie kroje pisma, w których litery (i oczywiœcie wszystkie pozosta³e znaki) s¹ zbudowane z kresek tej samej szerokoœci (czyli gruboœci). Inna nazwa to kroje linearne.
kroje dwuelementowe – w odró¿nieniu od krojów jednoelementowych, kreski stanowi¹ce znaki w tych krojach mog¹ ró¿niæ siê szerokoœci¹
Deutsch:
Unter Dickte wird die Breite des Schriftkegels verstanden. Diese ist bei den meisten Druckschriften für die einzelnen Zeichen unterschiedlich. Lediglich in den Schriften, die einer Schreibmaschinenschrift ähneln, haben alle Zeichen die gleiche Dickte. Diese Schriften heißen dicktengleiche Schriften (engl. monospaced fonts). Schriften unterschiedlicher Dickte werden als Proportionalschriften bezeichnet.

kocur
PRO pts in category: 4
Grading comment
Uprzejmie wszystkim dziekuje!

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
nichtproportionale Schriftart


Explanation:
także Monospace-Schriftart, Festschrittschrift
+ propozycja kocura.


--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs (2006-02-21 08:37:30 GMT)
--------------------------------------------------

http://de.wikipedia.org/wiki/Nichtproportionale_Schriftart

Tomasz Sieniuć
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8