KudoZ home » Polish to German » Social Science, Sociology, Ethics, etc.

specyfika kulturowa

German translation: landesspezifische Kultur


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:specyfika kulturowa kraju
German translation:landesspezifische Kultur
Entered by: transhexe

08:17 Feb 5, 2009
Polish to German translations [PRO]
Social Sciences - Social Science, Sociology, Ethics, etc.
Polish term or phrase: specyfika kulturowa
Fragment tekstu: W jaki sposób można zachować i upamiętniać tradycje regionale, jakie działania można zrealizować na rzerz zachowania specyfki kultury regionu. [...] Informacje kierowane są do tych, którzy chcą poznac specyfikę kulturową innych krajów ...
jniewinska
landesspezifische Kultur
Explanation:
doslownie tlumaczac byloby to kulturelle Besonderheiten eines Landes, ale w tym kontekscie bardziej podoba mi sie landesspezifische Kultur ..
Die Informationen sind an die gerichtet, die die landespezifische
Kultur kennenlernen möchten...
Selected response from:

transhexe
Grading comment
Bardzo dziękuję za te propozycje
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1landesspezifische Kultur
transhexe
4tu: kulturelle Besonderheit
Tomasz Sieniuć
4kultureles Gepräge
Anna Goebel


Discussion entries: 1





  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kultureles Gepräge


Explanation:
może pasuje;-)

Anna Goebel
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 4

25 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
landesspezifische Kultur


Explanation:
doslownie tlumaczac byloby to kulturelle Besonderheiten eines Landes, ale w tym kontekscie bardziej podoba mi sie landesspezifische Kultur ..
Die Informationen sind an die gerichtet, die die landespezifische
Kultur kennenlernen möchten...

transhexe
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Bardzo dziękuję za te propozycje

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  klick
3 days5 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tu: kulturelle Besonderheit


Explanation:
..., um die kulturelle Besonderheit dieser Region aufrechtzuerhalten.
Odpowiednikiem słowa "specyfika" w tego typu tekstach jest w j. niem. "Besonderheit", "das Besondere".


Tomasz Sieniuć
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Przyznam szczerze, że tak zajął mnie sam termin specyfiki kulturowej, że nie zastanawiałam sie nad osobnymi kontekstami, ulotka dotyczy pewnego rejonu i jego tradycji


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  transhexe: tak wlasnie napisalam w wyjasnieniu, ale w moim odczuciu tu zwycieza kontekst: ".. którzy chcą poznac specyfikę kulturową innych krajów "
1 hr
  -> Ok, mnie chodziło o zdanie wcześniejsze: "W jaki sposób można zachować i upamiętniać tradycje regionale, jakie działania można zrealizować na rzerz zachowania specyfki kultury regionu". Natomiast w drugim kontekście Twoja odp. byłaby ok.