KudoZ home » Polish to German » Tech/Engineering

tufami

German translation: Es gibt kein Wort "tufami" im Polnischen.


12:09 Aug 15, 2002
Polish to German translations [Non-PRO]
Tech/Engineering
Polish term or phrase: tufami
ohne Kontext
stefan
German translation:Es gibt kein Wort "tufami" im Polnischen.
Explanation:
Es handelt sich höchstwahrscheinlich um eine Deklinationsform (Instrumentalis, Plural) des Wortes "tuf". Das deutsche Wort ist "Tuff".
Selected response from:

Andrzej Lejman
Grading comment
vielen Dank für die Mühe.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3Es gibt kein Wort "tufami" im Polnischen.
Andrzej Lejman
4Tuff
Andrzej Lejman


Discussion entries: 1





  

Answers


38 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Tuff


Explanation:
soweit es sich im Polnischen um tuf handelt.
Tuf, ska³a osadowa nale¿¹ca do grupy ska³ okruchowych. Powstaje przez nagromadzenie siê du¿ych iloœci drobnego materia³u piroklastycznego (piaski i popio³y wulkaniczne), z domieszk¹ frakcji grubszych (np. bomby wulkaniczne) oraz innego materia³u okruchowego, scementowanych np. spoiwem krzemionkowym lub ilastym.

Zwiêz³y i lekki, zazwyczaj silnie porowaty. Ze wzglêdu na sk³ad litologiczny (litologia) materia³u wyró¿nia siê tufy: bazaltowe, trachitowe, ryolitowe, andezytowe, riodacytowe i in. Szeroko rozpowszechniony. Wspó³czeœnie tworzy siê w obszarach wulkanicznych. W Polsce wystêpuje w okolicach Krzeszowic (tzw. tuf filipowicki) i w Sudetach.

Stosowany jako materia³ budowlany.

Tuf, ska³a osadowa nale¿¹ca do grupy ska³ okruchowych. Powstaje przez nagromadzenie siê du¿ych iloœci drobnego materia³u piroklastycznego (piaski i popio³y wulkaniczne), z domieszk¹ frakcji grubszych (np. bomby wulkaniczne) oraz innego materia³u okruchowego, scementowanych np. spoiwem krzemionkowym lub ilastym.

Zwiêz³y i lekki, zazwyczaj silnie porowaty. Ze wzglêdu na sk³ad litologiczny (litologia) materia³u wyró¿nia siê tufy: bazaltowe, trachitowe, ryolitowe, andezytowe, riodacytowe i in. Szeroko rozpowszechniony. Wspó³czeœnie tworzy siê w obszarach wulkanicznych. W Polsce wystêpuje w okolicach Krzeszowic (tzw. tuf filipowicki) i w Sudetach.

Stosowany jako materia³ budowlany.

~ porfirowy petr. Porphyrtuff m
~ trachitowy petr. Trachyttuff m
~ wapienny petr. Kalktuff m
~ wulkaniczny Tuffstein m, Trass m

Andrzej Lejman
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 700

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
Es gibt kein Wort "tufami" im Polnischen.


Explanation:
Es handelt sich höchstwahrscheinlich um eine Deklinationsform (Instrumentalis, Plural) des Wortes "tuf". Das deutsche Wort ist "Tuff".

Andrzej Lejman
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 700
Grading comment
vielen Dank für die Mühe.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  labusga: würde ich auch meinen...
8 hrs

agree  Uwe Kirmse
3 days2 hrs

agree  Dariusz Kozłowski: ohne einen Satzkontext kann man nur vermuten, aber mit hoher Wahrscheinlichkeit hat A.L. recht und es geht um tuf oder zu deutsch Tuff.
5 days