KudoZ home » Polish to German » Tech/Engineering

plan zagospodarowania przestrzennego

German translation: Raumbewirtschaftungsplan


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:plan zagospodarowania przestrzennego
German translation:Raumbewirtschaftungsplan
Entered by: james18

18:25 Mar 26, 2003
Polish to German translations [PRO]
Tech/Engineering
Polish term or phrase: plan zagospodarowania przestrzennego
raumordnungsplan czy bewirtschaftungsplan? Chodzi o plan zagospodarowania dzielnic albo innych mniejszych przestrzeni. a moze nutzungsplan, proszę o pomoc
james18
Poland
Raumbewirtschaftungsplan
Explanation:
Podaje za Polsko-Niemieckim Leksykonem Pojec Planistycznych
(patrz link - duzy plik ok. 5 MB, ale warto !!!)
Szczegolne dzieki dla Stacha G. za opublikowanie linku na swojej stronie.

Mozna tam znalezc m.in. ponizsze pary terminologiczne:
plan zagospodarowania przestrzennego = RAUMBEWIRTSCHAFTUNGSPLAN
plan uzytkowania terenu = Flächennutzungsplan
i wiele innych oraz definicje (w obu jezykach) tych pojec.
Link jest raczej bardzo miarodajny ze wzgledu na wydawce.

Pozdrawiam
ZB

Selected response from:

Zbigniew Balawender
Grading comment
dziêkujê
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5Bebauungsplan
Andrzej Lejman
4 +2RaumbewirtschaftungsplanZbigniew Balawender
4 +2Flächennutzungsplan
Alina Brockelt
4 +1Bebauungsplan
Angela Nowicki
4Raumordnungsplan
Uwe Kirmse
5 -2BewirtschaftungsplanMisia


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -2
Bewirtschaftungsplan


Explanation:
druga propozycja podana przez Ciebie jest moim zdaniem bardziej trafna

Misia

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Paulus: Bewirtschaftungsplan ist der Plan, der alle sächlichen Verwaltungsausgaben umfaßt, die für die Maßnahmen eines Haushaltsjahres erforderlich sind. Er wird von den mittelbewirtschaftenden Stellen von Bund und Ländern nach Zuteilung der Haushaltsmittel erste
1 min

disagree  rjz: Erklärung wie oben!
773 days

13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
Bebauungsplan


Explanation:
Den Bebauungsplan...
... können alle, die sich für ein bestimmtes Grundstück interessieren, beim zuständigen Bauordnungsamt, Stadtplanungsamt oder bei der Gemeindeverwaltung einsehen. Er besteht aus einem Text- und einem Planteil, aus denen die nötigen Informationen ersichtlich sind.

Sympatyczna strona z przystêpnymi wyjasnieniami.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-26 18:56:33 (GMT)
--------------------------------------------------

W kontekœcie odpowiedzi Aliny:

Bebauungspläne sind aus dem Flächennutzungsplan zu
entwickeln. Ein Flächennutzungsplan ist nicht erforderlich, wenn
der Bebauungsplan ausreicht, um die städtebauliche Entwicklung zu ordnen.

Czyli œciœle rzecz ujmuj¹c, Flächennutzungsplan to istotnie plan zagospodarowania przestrzennego, z tym, ¿e mo¿e istnieæ, ale nie musi.

Bebauungsplan to znów œciœle ujmuj¹c, plan zabudowy, ale ten plan MUSI istnieæ i mo¿e zast¹piæ Flächennutzungsplan, którego opracowanie jest bardzo kosztowne, a nie zawsze potrzebne.






--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-26 18:58:51 (GMT)
--------------------------------------------------

W kontekœcie pytania by³bym za Bebauungsplan równie¿ dlatego, ¿e - nie wiem jak Niemczech - u nas najmniejsz¹ jednostk¹ planu zagospodarowania przestrzennego jest gmina, a tu chodzi o mniejsze obszary.


    Reference: http://www.fertighaus.de/f_haus/info/bauplan.htm
Andrzej Lejman
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 700

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Paulus: Dokladnie
0 min

agree  Angela Nowicki: Pisaliśmy równocześnie... :)
2 mins

agree  Agnieszka Socha
1 hr

agree  Ewunia
1 day2 mins

agree  JAMP
4748 days

13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Bebauungsplan


Explanation:
Tak to siê tu oficjalnie nazywa.


    Reference: http://www-public.tu-bs.de:8080/~schroete/b-plan.htm
Angela Nowicki
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 448

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrzej Lejman: good timing :-)
2 mins

24 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
Flächennutzungsplan


Explanation:
Begriff aus dem Baurecht, s. Link


    Reference: http://www.baunet.de/baurecht/htm/baugb/index.html
Alina Brockelt
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 754

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  SATRO
20 mins
  -> Danke!

agree  rjz
773 days
  -> O, dziękuję, miła niespodzianka :-)

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
Raumbewirtschaftungsplan


Explanation:
Podaje za Polsko-Niemieckim Leksykonem Pojec Planistycznych
(patrz link - duzy plik ok. 5 MB, ale warto !!!)
Szczegolne dzieki dla Stacha G. za opublikowanie linku na swojej stronie.

Mozna tam znalezc m.in. ponizsze pary terminologiczne:
plan zagospodarowania przestrzennego = RAUMBEWIRTSCHAFTUNGSPLAN
plan uzytkowania terenu = Flächennutzungsplan
i wiele innych oraz definicje (w obu jezykach) tych pojec.
Link jest raczej bardzo miarodajny ze wzgledu na wydawce.

Pozdrawiam
ZB




    Reference: http://www.arl-net.de/kooperationen/interregpdf/hbd_pol/text...
Zbigniew Balawender
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 211
Grading comment
dziêkujê

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Alina Brockelt: Swietny link, na pewno wielu z nas sie przyda. Pozycja wydana jest rowniez na CD-ROMie i oczywiscie monograficznie (dla tych z nas, ktorzy czesciej z ta tematyka maja do czynienia). Dziekuje!
10 hrs
  -> Dziekuje ! Podziekowania za link prosze kierowac na adres www.gierlicki.de. To Staszek G. umiescil link do tego dokumentu na swojej stronie.

agree  Uwe Kirmse: Ja powolalem sie na wersje papierowa z 1995 r. Twoj link to wersja z 2001 r., wiec widocznie slownik zostal uaktualniony. Zatem mysle, ze Twoja propozycja powinna byc lepsza.
19 hrs
  -> Zawsze staram sie tlumaczyc, a nie szukac odpowiednikow, bo tak jest szybciej ;-)

22 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Raumordnungsplan


Explanation:
Polsko-Niemiecki Leksykon Pojec Planistycznych, slownik opracowany we wspolpracy ekspertow polskich i niemieckich z tej dziedziny, podaje:

miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego --> örtlicher Raumordnungsplan

Opuscilem wiec "miejscowy", bo hasla bez tego nie ma.

Moim zdaniem ten slownik jest najbardziej miarodajnym zrodlem z tej dziedziny.

Jest to pojecie z prawodawstwa polskiego. Rzadko wystepuja stuprocentowe odpowiedniki niemieckie, wiec proponowane tlumaczenie to tylko tlumaczenie, a nie odpowiednik niemiecki.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-27 17:10:04 (GMT)
--------------------------------------------------

Juz drugi raz zdarzylo mi sie, ze przy wysylaniu odpowiedzi cos w tekscie zostalo przekrecone wzgl. opuszczone. Sprobuje wiec zrekonstruowac, zeby nie wyjsc na glupka:

Polsko-Niemiecki Leksykon Pojec Planistycznych, slownik opracowany we wspolpracy ekspertow polskich i niemieckich z tej dziedziny, podaje:
miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego = örtlicher Raumordnungsplan
Opuscilem wiec \"miejscowy\", bo hasla bez tego nie ma. Moim zdaniem ten slownik jest najbardziej miarodajnym zrodlem z tej dziedziny.
Jest to pojecie z prawodawstwa polskiego. Rzadko wystepuja stuprocentowe odpowiedniki niemieckie, wiec proponowane tlumaczenie to tylko tlumaczenie, a nie odpowiednik niemiecki.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-27 17:14:23 (GMT)
--------------------------------------------------

A teraz to juz sa jaja. Tekst mi sie wkleil wyzej, ale przynajmniej na dole tez jest. Wiem, dlaczego tak jest, to cos z HTMLem, ale z jednej strony HTML w kudozach juz nie dziala, a z drugiej mamy takie cos :-(

Uwe Kirmse
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 286