KudoZ home » Polish to Russian » Business/Commerce (general)

okazjonalne

Russian translation: товары к конкретным датам и событиям


07:41 Mar 16, 2008
Polish to Russian translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general) / торговый центр
Polish term or phrase: okazjonalne
В сайте торгового центра есть разные разделы, среди них - Artykuły okazjonalne. Как понимать и перевести okazjonalne?

NAJNOWSZE PROMOCJE :
Drogeria i dział chemiczny
Salon meblowy
Gospodarstwo domowe
Delikatesy
Alkohole
Wina
Budownictwo
Wszystko dla majsterkowicza
Artykuły motoryzacyjne
Oświetlenie
Upominki
Malarstwo
Wszystko dla zwierząt
Akwarystyka
Tekstylia
Odzież i bielizna
Dla dziecka
Zabawki
Art.szkolne i biurowe
Prasa i książka
Owoce
Artykuły ** okazjonalne **
Vitali Stanisheuski
Belarus
Russian translation:товары к конкретным датам и событиям
Explanation:
Dyskretny szyld na ulicy Nowogrodzkiej informuje "Artykuły okazjonalne". To już chyba ostatni sklep z odzieżą żałobną, jaki istnieje w Warszawie.
http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/plus_minus_031031/plus_...

AKCESORIA KOMUNIJNE INFORMACJA GOSPODARCZA Ogólnopolska - Biuro ...Hurt dewocjonalii: galanteria papiernicza, dodatki do komunii i chrztu, świece, obrazy, figurki, artykuły okazjonalne na Wielkanoc i Boże Narodzenie. ...
www.informacjagospodarcza.com.pl/szukaj/index.php?rs=60&ih=...


Проконсультировался со специалистом в области стихийно-народного потребления (с которым состою в законном браке). Он меня заверил, что у нас общего короткого названия нету: товары называются: "погребальные", "к Рождеству и Новому году" и т. д.
Selected response from:

Yuri Smirnov
Grading comment
Спасибо, сформулировал "товары для специальных дат и событий"
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1товары к конкретным датам и событиям
Yuri Smirnov
3Товары для особых случаев
Feinstein
3см. англ.
Vitals
4 -1праздничные товары
Vanda Nissen


  

Answers


36 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
праздничные товары


Explanation:
Это такие товары, которые изготавливаются специально к праздникам. Например, сейчас продаются пасхальные зайчики и яички: шоколадные, фарфоровые. Или коробки конфет в форме сердчек, сердечки из ткани на 14 февраля.
Anna Fugiel: - Latem eksponujemy więcej napojów, na przykład napoje energetyczne w niewielkich chłodzonych ladach. Znalazło się także miejsce na niewielką lodówkę z lodami, umieszczoną przed linią kas, poprzecznie do ciągu półek. Zimą za to zwiększamy ekspozycję słodyczy – wtedy sprzedajemy ich zdecydowanie więcej, zwłaszcza batonów. Układ półek jest taki sam, z wyjątkiem właśnie owych dodatkowych mebli – lodówek czy chłodni – zmienia się tylko asortyment. Oczywiście część asortymentu – najbardziej typowe produkty dla tego sektora sklepu – jest eksponowana przez cały rok. Strefa przykasowa to także doskonałe miejsce do ekspozycji artykułów okazjonalnych, na przykład wyrobów cukierniczych (czekolady, batony, ptasie mleczka) w „edycjach” świątecznych lub walentynkowych.



    Reference: http://64.233.183.104/search?q=cache:g0Qv8Xq1i9oJ:www.spozyw...
Vanda Nissen
Australia
Native speaker of: Native in RussianRussian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Yuri Smirnov: Погребение не праздник. Неужели это "ерунда"?
3 mins
  -> Ерунду вы говорите. У меня точно такое же объснение этого термина, как и у вас. Праздничные, "событийные", - особой разницы нет

38 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
товары к конкретным датам и событиям


Explanation:
Dyskretny szyld na ulicy Nowogrodzkiej informuje "Artykuły okazjonalne". To już chyba ostatni sklep z odzieżą żałobną, jaki istnieje w Warszawie.
http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/plus_minus_031031/plus_...

AKCESORIA KOMUNIJNE INFORMACJA GOSPODARCZA Ogólnopolska - Biuro ...Hurt dewocjonalii: galanteria papiernicza, dodatki do komunii i chrztu, świece, obrazy, figurki, artykuły okazjonalne na Wielkanoc i Boże Narodzenie. ...
www.informacjagospodarcza.com.pl/szukaj/index.php?rs=60&ih=...


Проконсультировался со специалистом в области стихийно-народного потребления (с которым состою в законном браке). Он меня заверил, что у нас общего короткого названия нету: товары называются: "погребальные", "к Рождеству и Новому году" и т. д.

Yuri Smirnov
Specializes in field
Native speaker of: Native in BelarusianBelarusian, Native in RussianRussian
PRO pts in category: 20
Grading comment
Спасибо, сформулировал "товары для специальных дат и событий"

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Natalie
7 hrs
  -> Мерси

1 day9 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
см. англ.


Explanation:
Поляки позаимствовали это слово из английского, так что Вам стоило бы заглянуть в англо-русский словарь и посмотреть слово OCCASIONAL

Vitals
Lithuania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in LithuanianLithuanian

7 days   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Товары для особых случаев


Explanation:
Ассортиментно-ценовая политика: сущность и содержание ::
Это дополняющие товары, товары импульсной покупки, товары для особых случаев, отсутствующие в других торговых местах. Например, расходные материалы при ...
www.ippnou.ru/article.php?idarticle=000683 - 41k - Сохранено в кэше - Похожие страницы



Торговый центр "Сенная площадь"
Этот сайт может нанести вред Вашему компьютеру.
Здесь вы найдете вещи самых разных стилевых направлений, товары для особых случаев, отдохнете, пообщаетесь и, мы уверены, захотите прийти снова. ...
www.sennaya.net.ru/project.html - Похожие страницы


Feinstein
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in UkrainianUkrainian