KudoZ home » Polish to Russian » Engineering (general)

zbiornik

Russian translation: баллон


13:47 Apr 5, 2008
Polish to Russian translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general) / паяльная лампа
Polish term or phrase: zbiornik
В инструкции к паяльной лампе идет сначала nabój, который - баллон, а потом появляется некий zbiornik po gazie (странное управление - po gazie - к тому же) и zbiornik z gazem и zbiornik gazu.

Подозреваю, что речь о том самом баллоне (от авторов этого можно ожидать, судя по их предыдущим инструкциям), но не уверен, на всякий случай хочу узнать.

Выделил все места, где есть zbiornik и nabój.


2. Lampa lutownicza może być stosowana jedynie z ###nabojami gazu Butan (Propan-Butan) pod ciśnieniem bezpośrednim o pojemności 190 g.
3. Zastosowanie innego ###naboju gazu może być niebezpieczne.
4. Przed zamontowaniem ###naboju z gazem do lampy lutowniczej należy uważnie przeczytać instrukcje znajdujące się na obudowie ###naboju.
5. W przypadku przegrzania lub przerywanego czy niewłaściwego spalania, należy zakręcić zawór lampy lutowniczej, aby wykluczyć niebezpieczeństwo powstania pożaru.
6. Lampę lutowniczą należy użytkować z dala od materiałów łatwopalnych,
7. Przed przystąpieniem do przenoszenia lampy lutowniczej trzeba upewnić się czy zawór jest zamknięty.
8. Wymianę ###naboju należy dokonywać w miejscu dobrze wentylowanym, najlepiej na zewnątrz i z dala od otwartego ognia, źródeł ciepła lub iskier i materiałów łatwopalnych. Wymiana powinna być przeprowadzana z dala od osób postronnych.


10. Nie wolno stosować lampy lutowniczej jeśli uszkodzone jest mocowanie ###naboju, gdy występuje nieszczelność lub gdy lampa działa nieprawidłowo.

12. ###Nabój z gazem usuwa się wyłącznie, gdy jest on całkowicie opróżniony.

13. Nie wolno wyrzucać pustych ***zbiorników po gazie do ognia.

A. uszczelka
B. zawór lampy lutowniczej
C. przycisk piezo
D. dysza lampy lutowniczej
E. obudowa ###naboju z gazem
F. ###nabój z gazem
G. podstawa mocująca ###nabój z gazem


INSTALOWANIE ###NABOJU Z GAZEM (zestaw nie zawiera ###naboju z gazem)

1. Upewnić się czy uszczelka lampy lutowniczej znajduje się we właściwym miejscu i czy jest w dobrym stanie. W przypadku braku uszczelki lub gdy jest ona zużyta, należy skontaktować się z serwisem producenta lampy.
2. Upewnić się czy zawór lampy jest całkowicie zamknięty (zakręcony w kierunku “-”).


3. Umieścić ###nabój z gazem w obudowie.
4. Ustawić lampę lutowniczą w położeniu pionowym i dokręcić podstawę mocującą w obudowę.
5. Nastąpi przebicie ***zbiornika z gazem. Po przebiciu nie wolno dokonywać próby wymontowania ***zbiornika, nawet jeśli po otworzeniu zaworu gaz nie wydostaje się na zewnątrz. Gdyby zaistniała taka sytuacja, należy skontaktować się z serwisem producenta lampy.



3. Wyregulować wielkość płomienia według potrzeby i odczekać około 1 minuty przed rozpoczęciem użytkowania lampy lutowniczej, cały czas utrzymując ***zbiornik gazu w położeniu pionowym, nie dopuszczając do pojawienia się intensywnego płomienia o kolorze żółtym.


Najlepiej pracować lampą utrzymując ***zbiornik z gazem w położeniu pionowym


WYMIANA ###NABOJU Z GAZEM

1. Nigdy nie wolno dokonywać wymiany ###naboju, jeśli nie jest on całkowicie pusty
(przez potrząśnięcie lampą upewnić się czy we wnętrzu znajduje się płynny
gaz).
2. Wymianę ###naboju należy przeprowadzać na zewnątrz i z dala od osób postronnych.
3. Upewnić się czy zawór jest szczelnie zamknięty i czy palnik jest zimny.
4. Odkręcić podstawę mocującą ###nabój i wyjąć pusty ###nabój.
Włożyć nowy ###nabój z gazem postępując według wskazówek podanych w punkcie INSTALOWANIE ###NABOJU Z GAZEM



3. W przypadku zanieczyszczenia dyszy (w ***zbiorniku jest gaz ale lampa nie daje się zapalić), może być konieczna wymiana dyszy. W takiej sytuacji trzeba skontaktować się z serwisem producenta lampy.
Vitali Stanisheuski
Belarus
Russian translation:баллон
Explanation:
Вообще zbiornik - резервуар или емкость, но в данном случае - баллон (судя по инструкциям в инете, в контексте паяльных ламп чаще всего пользуются именно словом "баллон")

Смысловые нюансы:
nabój - полный баллон, aka zbiornik z gazem
zbiornik po gazie - пустой баллон

А все остальное - яркий пример inconsistent terminology

Вот, кстати, пример инструкции:
http://www.standart-tm.ru/doc/PBLAN3.doc

Selected response from:

Natalie
Poland
Grading comment
Всем спасибо!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5баллон
Natalie
3цистерна/бак из-под газа
Vitals


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
цистерна/бак из-под газа


Explanation:
Если ввести в Гугл "zbiornik po gazie", то видно, что скорее всего имеется в виду "из-под газа", т.е. пустой

Vitals
Lithuania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in LithuanianLithuanian
Notes to answerer
Asker: но это отдельная часть паяльной лампы? не сам баллон?


4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
баллон


Explanation:
Вообще zbiornik - резервуар или емкость, но в данном случае - баллон (судя по инструкциям в инете, в контексте паяльных ламп чаще всего пользуются именно словом "баллон")

Смысловые нюансы:
nabój - полный баллон, aka zbiornik z gazem
zbiornik po gazie - пустой баллон

А все остальное - яркий пример inconsistent terminology

Вот, кстати, пример инструкции:
http://www.standart-tm.ru/doc/PBLAN3.doc



Natalie
Poland
Native speaker of: Native in RussianRussian
PRO pts in category: 136
Grading comment
Всем спасибо!