KudoZ home » Polish to Russian » Law (general)

podejrzany swym zachowaniem wyczerpał dyspozycję art. ....

Russian translation: полностью подпадает под статью...


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:podejrzany swym zachowaniem wyczerpał dyspozycję art. ....
Russian translation:полностью подпадает под статью...
Entered by: Milen Mitev

16:53 Jul 11, 2008
Polish to Russian translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / prawo karne
Polish term or phrase: podejrzany swym zachowaniem wyczerpał dyspozycję art. ....
w uzasadnieniu aktu oskarżenia

Moje pytanie nie wynika ze zlecenia, lecz ćwiczeń tłumaczeniowych w ramach samonauki. Domyślam się, że istnieje jakieś stałe ekwiwalentne wyrażenie, niestety nie udaje mi się nic znaleźć w internecie.
Agnieszka Kowalska
Poland
полностью подпадает под статью...
Explanation:
:-(
Selected response from:

Milen Mitev
Bulgaria
Grading comment
Спасибо!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3нарушил статью...
Jolanta Cakke
3полностью подпадает под статью...
Milen Mitev


Discussion entries: 2





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
полностью подпадает под статью...


Explanation:
:-(

Milen Mitev
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in RussianRussian
PRO pts in category: 24
Grading comment
Спасибо!

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
нарушил статью...


Language variant: нарушил требования статьи

Explanation:
http://www.prawo.lex.pl/czasopisma/bisprp/spt_biuletyn5_01.h...
Do Zarządu Głównego wpływały sygnały, iż ustalenie przez Dyrektora Generalnego Ministerstwa Sprawiedliwości soboty pracującej jako 6-go dnia pracy jest niezgodne z prawem. Z dniem 1 maja 2001 roku weszła w życie nowelizacja kodeksu pracy zgodnie z którym ustalono pięciodniowy tydzień pracy. Tym samym pracodawcy nie mogą ustalić dodatkowego szóstego dnia pracy. Tego rodzaju praktyki mogą wyczerpać dyspozycję art. 281 p. 5 kodeksu pracy tj. stanowić wykroczenie przeciwko prawom pracowniczym. O wyjaśnienie tego problemu władze Stowarzyszenia zwrócą się do prof. Lech Kaczyńskiego Ministra Sprawiedliwości – Prokuratora Generalnego.

http://www.sn.pl/aktual/pytaniapr/ik/I-KZP-24_06.pdf
czym wyczerpał dyspozycję art. 158 § 3 k.k. w zw. z art. 64 § 1 k.k. i za to na podstawie art. 158 § 3 k.k. wymierzył mu karę dwóch lat i sześciu miesięcy pozbawienia wolności.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-07-11 19:49:09 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.radomszczanska.strefa.pl/pdf/nr48_2007.pdf
- orzeka -
1. uznaje oskar¿onego W³adys³awa Nowaka za winnego pope³nienia zarzuconego mu czynu
i z t¹ zmian¹ opisu, ¿e ustala, i¿ oskar¿ony w dniu 13 sierpnia 2006 roku oko³o godziny 20:45
w miejscowooeci Pudzików gmina Gomunice, bêd¹c w stanie nietrzeŸwooeci w stê¿eniu nie ni¿szym ni¿
1,6 promila alkoholu we krwi jecha³ jako kieruj¹cy samochodem Nissan Vanette o nr rej. PKR 7392,
czym wyczerpa³ dyspozycjê art. 178a § 1 kk i za to na podstawie art. 178a § 1 kk wymierza mu
karê 6 (szeoeciu) miesiêcy pozbawienia wolnooeci;


--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2008-07-11 20:13:00 GMT)
--------------------------------------------------

или
совершил правонарушение, предусмотренное статьей...



--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2008-07-11 20:20:14 GMT)
--------------------------------------------------

http://slovari.yandex.ru/search.xml?text=правонарушение

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2008-07-11 20:22:28 GMT)
--------------------------------------------------

http://slovari.yandex.ru/search.xml?text=нарушить

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2008-07-11 21:09:10 GMT)
--------------------------------------------------

совершил противоправное деяние, предусмотренное статьей/ квалифицируемое по статье...

Jolanta Cakke
Italy
Works in field
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in PolishPolish