KudoZ home » Polish to Spanish » Accounting

nota korygująca

Spanish translation: Nota de abono


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:nota korygująca
Spanish translation:Nota de abono
Entered by: Tradpol

09:52 Feb 3, 2009
Polish to Spanish translations [PRO]
Bus/Financial - Accounting / dokumenty księgowe
Polish term or phrase: nota korygująca
Wystawiona przez NFZ hiszpańskiemu INSS.
Tradpol
Poland
Nota de abono
Explanation:
po angielsku to credit memo, albo credit memorandum
po polsku stosuje się wyrażenie "nota kredytowa".

Takeigo wyrażenia wdrażają hiszpańscy księgowi, z ktorymi miałam kontakt.

--------------------------------------------------
Note added at 50 mins (2009-02-03 10:43:37 GMT)
--------------------------------------------------

w słowniku handlowo-finansowym jest albo "nota de abono", albo "nota (aviso) de credito".
Selected response from:

Joanna Kłębicka
Poland
Grading comment
Dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Nota de abono
Joanna Kłębicka
4documento de rectificación/rectificativo (de la factura)
Kasia Platkowska
Summary of reference entries provided
AgaWrońska

  

Answers


29 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Nota de abono


Explanation:
po angielsku to credit memo, albo credit memorandum
po polsku stosuje się wyrażenie "nota kredytowa".

Takeigo wyrażenia wdrażają hiszpańscy księgowi, z ktorymi miałam kontakt.

--------------------------------------------------
Note added at 50 mins (2009-02-03 10:43:37 GMT)
--------------------------------------------------

w słowniku handlowo-finansowym jest albo "nota de abono", albo "nota (aviso) de credito".


    Reference: http://www.economia48.com/spa/d/nota-de-abono/nota-de-abono....
    Reference: http://www.proz.com/kudoz/spanish_to_english/accounting/2627...
Joanna Kłębicka
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Dziękuję

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
documento de rectificación/rectificativo (de la factura)


Explanation:
Korekty faktur
Zasady korygowania
Dokumentami korygującymi są:

faktury korygujące wystawiane przez sprzedawcę;
noty korygujące wystawiane przez nabywcę.
W sytuacji, gdy przedmiotem korekty jest pomyłka w treści faktury, nie ma znaczenia, czy to sprzedawca wystawi fakturę korygującą, czy też nabywca wystawi notę korygującą (kto pierwszy, ten lepszy).

Faktura korygująca i nota korygująca mogą korygować zarówno treść faktury, jak i treść faktury korygującej.

Prawo nie reguluje terminu, w którym faktura powinna zostać skorygowana. Należy to jednak uczynić niezwłocznie po ujawnieniu wady faktury, gdyż w razie kontroli negatywne dla podatników skutki nieskorygowanej faktury mogą być znaczące (zależnie od rodzaju wady).

Nie jest dopuszczalne wystawienie faktury korygującej w sytuacji, gdy pomyłka dotyczy określenia towaru lub usługi. Nie będzie bowiem skuteczne korygowanie faktury dotyczącej dostawy towarów lub świadczenia usługi, które faktycznie nie miały miejsca. Poza tym przepisy dotyczące treści faktury korygującej wystawianej w razie pomyłki wskazują, że w treści takiej faktury korygowane będą jedynie kwoty.

Nie jest również dopuszczalne korygowanie wszystkich danych dotyczących sprzedawcy czy nabywcy. Faktura z błędnymi danymi sprzedawcy czy wystawiona na zupełnie innego podatnika dokumentuje bowiem czynności, które faktycznie nie miały miejsca lub też jest wystawiona przez podatnika nieistniejącego. Taka fakturę należy anulować i wystawić fakturę zawierającą poprawne dane dotyczące nabywcy.

A teraz troche o tym po hiszpansku:

La rectificación se realizará mediante la emisión de una nueva factura o documento
sustitutivo en el que se hagan constar los datos identificativos de la factura o documento
sustitutivo rectificado. Se podrá efectuar la rectificación de varias facturas o
documentos sustitutivos en un único documento de rectificación, siempre que se
identifiquen todas las facturas o documentos sustitutivos rectificados. No obstante,
cuando la modificación de la base imponible tenga su origen en la concesión de
descuentos o bonificaciones por volumen de operaciones, así como en los demás casos
en que así se autorice por el Departamento de Gestión Tributaria de la Agencia Estatal
de Administración Tributaria, no será necesaria la identificación de las facturas o
documentos sustitutivos rectificados, bastando la determinación del periodo al que se
refieran.
5. La factura o documento sustitutivo rectificativo deberá cumplir los requisitos que se
establecen, respectivamente, por los artículos 6 ó 7. Asimismo, se hará constar en el
documento su condición de documento rectificativo y la descripción de la causa que
motiva la rectificación

(https://www.caixanovagestion.com/microsites/efactura/media/R...

Mysle, ze tak bedzie "bezpiecznie"...



    Reference: http://www.vat.pl/faktura-korekta/index.php
Kasia Platkowska
Spain
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 27




Reference comments


39 mins
Reference

Reference information:
po angielsku to jest adjustment note, kombinowałabym z nota / boleta de ajuste o de rectificación

http://www.proz.com/kudoz/polish_to_english/accounting/11080...

AgaWrońska
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish