KudoZ home » Polish to Spanish » Law (general)

protest

Spanish translation: protesta


10:13 Apr 7, 2008
Polish to Spanish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / Zamówienia publiczne - procedury odwoławcze w przetargu
Polish term or phrase: protest
Jest to fragment rozbudowanego ogłoszenia o przetargu na realizację robót budowlanych:

Odwołanie wnosi się do Prezesa Urzędu w terminie 5 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia protestu lub
upływu terminu do rozstrzygnięcia protestu, jednocześnie przekazując jego kopię zamawiającemu.
AgaWrońska
Spanish translation:protesta
Explanation:
w odniesieniu do przetargu to protesta
patrz np.: www.pancanal.com/esp/procsales/faq.pdf
Selected response from:

Paulistano
Grading comment
Hiszpanie trochę oponowali przeciw protesta, ale może sie nie znają ;) Pozdrawiam
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2reclamación
Monika Jakacka Márquez
5reclamaciónignacio_opole
5protesta
Paulistano


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
protesta


Explanation:
w odniesieniu do przetargu to protesta
patrz np.: www.pancanal.com/esp/procsales/faq.pdf

Paulistano
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in PortuguesePortuguese
PRO pts in category: 23
Grading comment
Hiszpanie trochę oponowali przeciw protesta, ale może sie nie znają ;) Pozdrawiam
Notes to answerer
Asker: Bardzo dziękuję


40 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
reclamación


Explanation:
Una sugerencia :)

--------------------------------------------------
Note added at 45 mins (2008-04-07 10:59:34 GMT)
--------------------------------------------------

Convocar concurso público de acceso a los Cuerpos Docentes Universitarios. .... La reclamación será valorada por la Comisión de Reclamaciones prevista en el ...
www.navarra.es/home_es/Actualidad/BON/Boletines/2008/3/Anun...

Formato de archivo: PDF/Adobe Acrobat - Versión en HTML
RESUELVEN LAS RECLAMACIONES PLANTEADAS A LAS LISTAS. PROVISIONALES DE ADMITIDOS Y EXCLUIDOS, Y SE APRUEBAN LAS. LISTAS DEFINITIVAS DEL CONCURSO PÚBLICO PARA ...
http://www.upct.es/~urrhh/pdi/convocatorias/637-07 listas de...



--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-04-07 12:27:22 GMT)
--------------------------------------------------

Odwolanie moze byc przetlumaczone na polski rowniez jako: recurso, reposición, alzada, retractación... (Dicc. de terminología jurídica ESP>POL)

Suerte :)

Monika Jakacka Márquez
Spain
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in SpanishSpanish
PRO pts in category: 15
Notes to answerer
Asker: No tak ale w takim razie jak odróżnić protest od ODWOŁANIA, które nota bene też pada w tym samym zdaniu, istniej bowiem postępowanie toczące się w wyniku protestu a potem postępowanie odwoławcze ...

Asker: Bardzo dziękuję


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ossetta
6 mins
  -> Wielkie dzieki :)

agree  Anna Starzec
21 hrs
  -> Dziekuje bardzo :)

49 days   confidence: Answerer confidence 5/5
reclamación


Explanation:
Yo también opino que la traducción correcta a esta palabra es "reclamación", que es la que se utiliza en el decho español referente a la contrataciópn pública.

ignacio_opole
Specializes in field
Native speaker of: Native in SpanishSpanish