KudoZ home » Polish to Spanish » Textiles / Clothing / Fashion

dżety

Spanish translation: pedrería


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:dżety
Spanish translation:pedrería
Entered by: Tradpol

14:53 Jun 19, 2017
Polish to Spanish translations [PRO]
Textiles / Clothing / Fashion / odzież
Polish term or phrase: dżety
Boję się użyć słowa pedreria, bo widzę nawet napy wśród tych dżetów...

https://www.google.es/search?q=dżety&rlz=1C1CHWL_esES734ES73...
Tradpol
Poland
pedrería
Explanation:
śmiało dawaj pedreria.

Co to są dżety?
Dżety to niewielkie ozdobne kamyki imitujące kryształki mocowane na materiale za pomocą warstwy bardzo mocnego kleju. Nadają się do zdobienia wielu rodzajów powierzchni, mogą również występować w różnych kolorach czy kształtach, a także mieć różną wielkość. Dzięki temu dają możliwość stworzenia w prosty sposób jedynych w swoim rodzaju wzorów, które będą doskonale się prezentować – możliwości są praktycznie nieograniczone, tym bardziej, że różne rozmiary czy kolory dżetów da się ze sobą dowolnie łączyć. Dawniej dżety można było kupić w zestawach, a ozdobienie za ich pomocą odzieży stanowiło prawdziwe wyzwanie wymagające precyzji oraz dużej sprawności manualnej. Obecnie, dzięki firmom specjalizujących się w nakładaniu dżetów przy użyciu specjalnych maszyn, jak również sprzedawaniu gotowych motywów, aplikacja dżetów stała się niezwykle prosta.

Co to są motywy dżetowe?
Motywy dżetowe to arkusze specjalnej folii, na której ułożone zostają gotowe wzory z termodżetów, blaszek czy perełek. Pojedyncze układanie dżetów jest bardzo pracochłonne, a przy dużych ilościach także bardzo nieefektywne. Motywy dżetowe pozwalają nałożyć dużą ilość kamyków jednocześnie. Dzięki wysokiej temperaturze topnienia specjalnie suszonego kleju, który znajduje się na dżecie, możliwa jest błyskawiczna aplikacja wzorów bezpośrednio na materiał za pomocą prasy termo transferowe lub żelazkaj. Klient ma też możliwość samodzielnego zdecydowania, czy motywy naklejać w naszej w firmie, czy też zrobić to u siebie. Proponujemy układanie motywów dżetowych jako elementów ozdobnych w połączeniu z innymi technikami zdobienia takimi jak haft, sublimacja czy sitodruk.

http://www.arlena.pl/oferta/3-dzety.html

Pedrería to moga byc rowniez cwieki itp, czyli wlasnie to ten termin najlepiej pasuje do "dżetów"... nie tylko koraliki, ale ogólnie wszelkie elementy ozdobne, z których tworzy się swoiste "mozaiki" na odzieży.

https://www.brildor.com/pedreria/pedreria-de-metal-octogonal...
Selected response from:

Kasia Platkowska
Spain
Grading comment
Dziękuję!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5pedrería
Kasia Platkowska
5abalorios
Paulistano


  

Answers


57 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
abalorios


Explanation:
najlepsze źródła: córka i wnuczka

--------------------------------------------------
Note added at   1 godz. (2017-06-19 15:59:42 GMT)
--------------------------------------------------

Wrzuć w google 'abalorios' - to są dodatki do wszystkiego
(po portugalsku 'missangas/miçangas)

Paulistano
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in PortuguesePortuguese
Notes to answerer
Asker: Wierzę :)

Asker: Ale z drugiej strony interesują mnie takie naszywane na ubrania, a tu widzę coś co po polsku nazwałabym "koraliki"...

Asker: Od tego zaczęłam. https://www.google.es/search?q=abalorios&rlz=1C1CHWL_esES734ES734&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwict9CrwsrUAhUEAsAKHTMABCMQ_AUICigB&biw=1536&bih=711 a teraz dżety: https://www.google.es/search?q=abalorios&rlz=1C1CHWL_esES734ES734&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwict9CrwsrUAhUEAsAKHTMABCMQ_AUICigB&biw=1536&bih=711#tbm=isch&q=d%C5%BCety Dżety się przykleja, nie widzę dziurek na przeciągnięcie sznurka. A teraz "pedrería": https://www.google.es/search?q=abalorios&rlz=1C1CHWL_esES734ES734&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwict9CrwsrUAhUEAsAKHTMABCMQ_AUICigB&biw=1536&bih=711#tbm=isch&q=pedrer%C3%ADa


4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
pedrería


Explanation:
śmiało dawaj pedreria.

Co to są dżety?
Dżety to niewielkie ozdobne kamyki imitujące kryształki mocowane na materiale za pomocą warstwy bardzo mocnego kleju. Nadają się do zdobienia wielu rodzajów powierzchni, mogą również występować w różnych kolorach czy kształtach, a także mieć różną wielkość. Dzięki temu dają możliwość stworzenia w prosty sposób jedynych w swoim rodzaju wzorów, które będą doskonale się prezentować – możliwości są praktycznie nieograniczone, tym bardziej, że różne rozmiary czy kolory dżetów da się ze sobą dowolnie łączyć. Dawniej dżety można było kupić w zestawach, a ozdobienie za ich pomocą odzieży stanowiło prawdziwe wyzwanie wymagające precyzji oraz dużej sprawności manualnej. Obecnie, dzięki firmom specjalizujących się w nakładaniu dżetów przy użyciu specjalnych maszyn, jak również sprzedawaniu gotowych motywów, aplikacja dżetów stała się niezwykle prosta.

Co to są motywy dżetowe?
Motywy dżetowe to arkusze specjalnej folii, na której ułożone zostają gotowe wzory z termodżetów, blaszek czy perełek. Pojedyncze układanie dżetów jest bardzo pracochłonne, a przy dużych ilościach także bardzo nieefektywne. Motywy dżetowe pozwalają nałożyć dużą ilość kamyków jednocześnie. Dzięki wysokiej temperaturze topnienia specjalnie suszonego kleju, który znajduje się na dżecie, możliwa jest błyskawiczna aplikacja wzorów bezpośrednio na materiał za pomocą prasy termo transferowe lub żelazkaj. Klient ma też możliwość samodzielnego zdecydowania, czy motywy naklejać w naszej w firmie, czy też zrobić to u siebie. Proponujemy układanie motywów dżetowych jako elementów ozdobnych w połączeniu z innymi technikami zdobienia takimi jak haft, sublimacja czy sitodruk.

http://www.arlena.pl/oferta/3-dzety.html

Pedrería to moga byc rowniez cwieki itp, czyli wlasnie to ten termin najlepiej pasuje do "dżetów"... nie tylko koraliki, ale ogólnie wszelkie elementy ozdobne, z których tworzy się swoiste "mozaiki" na odzieży.

https://www.brildor.com/pedreria/pedreria-de-metal-octogonal...


    Reference: http://www.arlena.pl/oferta/3-dzety.html
    https://www.brildor.com/pedreria/pedreria-de-metal-octogonal-fluor-bolsa-5-gruesas.html
Kasia Platkowska
Spain
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12
Grading comment
Dziękuję!